کد خبر: 16010176515
عصر انقراض (طنز)

واسه همه پیگیری‌هات مرسی (طنز)

راضیه حسینی

نماینده مجلس: «هر خانواری باید حداقل دو خودرو داشته باشد.»

و خودروهای خود را در پارکینگ خانه‌ای ویلایی بگذارد. متراژ خانه حداقل باید سیصد متر باشد. در کم‌ترین حالت ممکن باید در هفته سه بار گوشت بخورد، دو بار ماهی و برای تنوع کمی مرغ. هر خانوار باید حداقل ماهی یک جفت کفش و لباس بخرد. در وعده صبحانه حتماً خاویار را بگنجاند. لااقل یک بار در سال به سفر خارجی برود و از همه مهم‌تر، همیشه حساب پس‌اندازش پر باشد.

نیازی به یارانه نداشته باشد. وضع مالی‌اش آن‌قدر خوب باشد که مالیات خودرو و خانه برایش پول خرد باشد. قابلیت خرید هر چیزی از شیر مرغ تا امضای آدمیزاد را داشته باشد. هیچ‌وقت پی خرید خودروی داخلی نرود و مسئولان را گرفتار پاسخ‌گویی کیفیت پایین خودرو نکند.

 به این می‌گویند یک شهروند ایده‌آل. البته مشکل این است که نصف بیشتر مردم با ایده‌آل، تقریباً صد و هشتاد درجه فاصله دارند. ولی اصلاً جای نگرانی نیست چون آقای نماینده اعلام کرد که با جدیت پیگیر استیضاح وزیر صمت است.

مشکل خودرو که حل شود فقط می‌ماند چند تا مشکل کوچک دیگر. آقای نماینده، ضمن تشکر از همه پیگیری‌های‌تان بی‌زحمت، از وزیر رفاه، مسکن، راه، ارتباطات و…هم بپرسید چرا هنوز هشت ملت گرو نه‌شان است؟

لطفاً تا همه وزرا جواب ندادند تحویل دوخودرو به هر خانوار را کلید نزنید. چون بعد ممکن است با مشکل کمبود پارکینگ مواجه شویم. فعلاً سوئیچ‌های خودروهای صفر کیلومتر، ایمن و با کیفیت داخلی را نگه‌دارید. هر وقت وزیر مسکن کلید خانه را به خانوارها داد و وزیر رفاه، حقوق‌ها را بالا برد، از وزیر صمت سوئیچ‌ها را بگیرید.

راستی قبل از این‌که وزیر مسکن کلید خانه را تحویل بدهد، حتماً از وزیر نیرو بخواهید تعرفه برق و آب را بالا نبرد. از وزیر راه هم بخواهید کمی وضع جاده‌ها را بهتر کند تا بعد از گرفتن سوئیچ خودرو که بعد از گرفتن کلید خانه انجام می‌شود با خیال آسوده در جاده‌ها تردد کنیم. به شمال برویم، جوج بزنیم و از این‌همه رفاه و آسایش لذت ببریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا