کد خبر: 300702141106
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامه

واکنش وزارت صمت به گلایه هیات دولت از رها بودن بازار

وزیر صمت در نامه ای به دو معاون خود، گلایه هیات دولت بخاطر رهابودن بازار را مطرح کرد که بلافاصله بعد از انتشار این نامه در رسانه ها، وزارت صمت در واکنش به آن از اعلام فرایند جدید نظارت خبر داد.

به گزارش عصراقتصاد، عباس علی آبادی، وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ضمن انتقال گله مکرر اعضای هیأت دولت از نابسامانی بازار، خواستار اقداماتی نظیر ارائه تحلیل کامل از وضعیت بازار و نظارت بر آن شد.

در نامه وزیر صمت به دو معاونش آمده است: در جلسه هیأت دولت مکرر گله می‌شود که بازار رهاست و در حق مردم اجحاف می‌شود و همه انتظار دارند ما کاری انجام دهیم. لازم است تحلیل درست و کاملی از وضعیت نظارت بر بازار ارائه شود. نقش اصناف، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تعزیرات، سازمان حمایت و بازرسان ما چیست؟

واکنش وزارت صمت به نامه گلایه وزیر

بلافاصله بعد از انتشار خبر نامه وزیر صمت، وزارت صمت در واکنش به این نامه اعلام کرد: طراحی لازم برای پررنگ تر شدن نقش اتحادیه ها در فرایندهای نظارتی از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرایند جدید نظارت اعلام می شود.

دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خبر منتشر شده مبنی بر گلایه از وزارت صمت در خصوص وضعیت بازار، اعلام کرد: اینگونه پیگیری‌ها و نظارتها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشته است و نشان دهنده اهمیت بازار برای دولتمردان است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صمت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

در جلسات هیات دولت، مکرراً درخصوص نظارت بر بازار تاکید می‌شود و تمام وزارتخانه های اقتصادی در این خصوص نقش خود را ایفا می کنند. به ویژه در حوزه صنف مشاورین املاک و نظارت بر قیمتهای اجاره بها و فروش مسکن، نظارت‌های موثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

همچنین در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری موثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمتها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری ها با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد.

وزارت صمت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش نموده و از مجاری قانونی در اختیار خود برای تنظیم بازار اقدام‌ می‌نماید.

باید در نظر داشت که تنظیم گری تمامی کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌های خود برای رصد پایش و تنظیم بازار همچون وزارت صمت استفاده می‌کنند.

دفتر رسانه وزارت صمت همچنین اعلام کرد: در دستور جدید وزیر محترم صمت، تاکید شده است که نظارتها باید با همکاری و حضور پررنگ تر خود اتحادیه ها و اتاق های اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرایند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع رسانی خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا