کد خبر: 140102125093
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

ورق بورس برگشت؛ شاخص کل ۱۱ هزار واحد رشد کرد

در معاملات امروز بازار بورس تهران، شاخص کل با رشد ۱۱ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحدی رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران  امروز در ابتدا با فشار فروش مخصوصا در سهام بزرگتر خود رو به رو شده بود ولی هر چه از زمان معاملاتی گذشت بازار با افزایش تقاضا رو به رو شد و در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۰.۵۴ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحدی رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های فارس و میدکو و بیشترین تاثیر منفی را نماد های فولاد و فملی گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز امروز در ابتدای معاملات در دامنه منفی معامله می شد اما امروز هم از خود عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل نشان داد و در نهایت با رشد ۱.۳۲ درصدی به سطح ۴۷۲ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد امروز با رشدی قابل توجه به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید و به نظر با افزایش ارزش معاملات روزهای خوب بازار سهام ادامه دار باشد.

از این ۱۴ هزار میلیارد، ۸۵۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۳۳۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۲۱۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودروسازی و شرکت های چند رشته ای بوده است‌ .

با کاهش فشار فروش در بازار سهام از اواسط بازار و افزایش تقاضا جریان خروج پول از بازار سهام متوقف شد اما در نهایت از حقیقی ها خالص فروش ۱۰۳ میلیاردی در بازار امروز به ثبت رسید.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در انتهای بازار امروز به ۲۷.۵ میلیون تومان رسید در حالی که سرانه فروش آن ها ۲۴.۳ میلیون تومان در بازار امروز ثبت شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا