کد خبر: 280402133203
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

وزارت صمت منتشر کرد؛ انتشار فراخوانی برای طرح‌‌ها و فناوری‌های نوین صنایع خلاق و ورزشی

دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار فراخوانی، ایده‌پردازان، صنعت‌گران و تولیدکنندگان داخلی را به ارایه جدیدترین طرح‌های خود در حوزه فناوری‌های پیشران دعوت کرده است.

محمدرضا زارع مدیرکل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری صنایع خلاق را از اهداف برنامه‌هایی برشمرد که با عنایت به شعار سال ١۴٠٢ «مهار تورم، رشد تولید» در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

وی توضیح داد: طرح‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه فناوری‌های پیشران باید تا تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در اختیار گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت قرار بگیرد.

زارع ادامه داد: به منظور تحقق این برنامه، دفتر صنایع خلاق و ورزشی با همکاری سایر نهادهای علمی و وزارت‌خانه‌های ذیربط، ایجاد راهبری مشارکتی(کنسرسیوم)‌های تحقیق و توسعه را با محوریت بنگاه‌های پیشرو در دستور کار خود قرار داده است.

دفتر صنایع خلاق و ورزشی که از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است در حوزه‌هایی مانند «اسباب‌بازی، بازی و سرگرمی»، «صنایع محتوایی و فرهنگی»، «فلزات گران‌بها، جواهرات، سنگ‌های قیمتی و بدلیجات»، «تجهیزات و البسه تخصصی ورزشی»، «صنایع دستی»، «عینک»، «ادوات موسیقی»، «ساعت» و… فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت همچنین گفت: توسعه فناوری شامل سرمایه‌گذاری جدید و یا ارتقای تولید دانش‌بنیان در بنگاه‌های تولیدی‌، توسعه ماشین‌سازی پیشرفته؛ ماشین‌آلات و تجهیزات نسل(۴) و نوسازی خط تولید، خلق توانمندی نوآوری در بنگاه‌های کوچک و متوسط، به‌منظور افزایش عمق ساخت داخل و با هدف کاهش ارزبری صنایع خلاق از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که با استناد به قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ١٣٨٩ و اصل یکصدوسی‌و‌هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، و بر اساس آئین‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت مصوب هیئت وزیران در این دفتر برنامه‌ریزی می‌شود.

زارع در پایان از علاقه‌مندان درخواست کرد طرح‌ها و فناوری‌های نوین خود را در ‌نهایت تا تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ به نشانی تهران، سعادت‌آباد، بلوار قیصر امین‌پور(شهرداری)، خیابان شهید حسین کیان ١٣، شماره ۱۵، گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کنند.

همچنین شماره تلفن ٠٢١٢٢١۴٢٧٣١ داخلی ٢۴١۵ جهت انجام هماهنگی‌های لازم و پاسخگویی به سوال‌ها در زمینه این فراخوان درنظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا