کد خبر: 08040034969
جهان

وزیر امور خارجه آمریکا: اختلافات اساسی در مذاکرات وین وجود دارد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد در گفتگو‌های غیر مستقیم وین با ایران موانع را پشت سر گذاشته‌ایم اما اختلافات اساسی همچنان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی که روز سه شنبه منتشر شد، در گفتگوهای غیرمستقیم با ایران موانع را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز اختلافات اساسی وجود دارد. توپ اکنون در زمین ایران است و ما خواهیم دید که تهران چه تصمیمی خواهد گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات واشنگتن علیه روسیه، به روزنامه ایتالیایی «La Repubblica» گفت: آمریکا امیدوار است که روابط پایدارتر و سودمندتری با روسیه داشته باشد، اما اگر روسیه به حملات سایبری خود همانند حمله سولار ویندز «حمله به یک شرکت نرم‌افزار آمریکایی» ادامه دهد، در انتخابات ما دخالت کند و به اموری مانند دستگیری ناوالنی بپردازد، به او پاسخ خواهیم داد.

او افزود: رابطه با چین از پیچیده‌ترین ارتباط ما با کشورها به شمار می‎‌رود اما واشنگتن از هیچ کشوری نمی‌خواهد که بین دو کشور برای برقراری ارتباط، یکی را انتخاب کند.

بلینکن تاکید کرد: درست است که ما با چین به عنوان یک حریف، یک رقیب یا یک شریک، سرو کار داریم اما ارتباط ما اگر گسترده‌تر باشد موثرتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا برای مشارکت در نشست وزرای کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی که در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد به این کشور سفر و با برخی از وزرای کشورهای عربی دیدار  و گفتگو کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا