کد خبر: 170302129284
اقتصاداقتصاد کلانانرژی

وزیر نفت: مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند/ مشکلی در بحث بنزین نداریم

وزیر نفت بیان کرد: از مردم می‌ خواهیم از کارت سوخت‌ های خودشان استفاده کنند؛ در بسیاری از جایگاه‌ ها، تعداد کارت سوخت جایگاه‌ داران کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، وزیر نفت هم‌چنین درباره استفاده از کارت سوخت شخصی خودروها بیان کرد: از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت‌های خودشان استفاده کنند؛ در بسیاری از جایگاه‌ها، تعداد کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش یافته چون کارت جایگاه‌داران برای آن دسته از مردمی است که کارت خود را به همراه نداشته و یا کارت‌شان را گم کرده‌اند تا بتوانند به‌صورت اضطرار از این کارت جایگاه استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت عنوان کرد: تمامی بنزینی که در ۱۰ پالایشگاه کشور فرآورش می‌شود، استاندارد یورو را دارد. مشکلی در بحث بنزین در کشور وجود ندارد و تولید بنزین در ۳ پالایشگاه کشور در حد یورو ۵ است.

تسویه بدهی با ترکمنستان

وزیر نفت اعلام کرد: در ۲۰ ماه گذشته اصل بدهی‌مان به ترکمنستان را تسویه کردیم و افزایش سهم تجارت با کشورهای همسایه را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه «در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اتفاقات خوبی رخ داد و برای اولین بار پالایشگاه فراسرزمینی در منطقه آمریکای لاتین و ونزوئلا رقم خورد و از این ظرفیت‌ها برای فرآورش نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم»، گفت: این عرصه تحریم‌ناپذیر است و دنیا به آن نیاز دارد و احداث این‌چنین پالایشگاه‌ها در کشورهای مختلف ادامه خواهد داشت.

اوجی افزود: ما دومین رتبه دارای ذخائر گازی دنیا هستیم و با همکاری روسیه، ترکمنستان و قطر تلاش می‌کنیم در سمت عسلویه هاب گازی داشته باشیم و مقدمات آن در حال برنامه‌ریزی است.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا