کد خبر: 30050197325
روزنامهعصر انقراض (طنز)

وصف الرفاه نصف الرفاه (طنز)

سخنگوی سپاه: «اگر این مسافرت‌ها در تابستان، رفاه نیست پس چیست؟

راضیه حسینی

آدم از ساختمان‌هایی که در روستاهای خوش آب و هوای ایران می سازند، حیرت می‌کند، اگر این رفاه نیست پس چیست؟»

بله آقا ما خودمان هر  روز کلی رفاه می‌بینیم. ماشین‌هایی از کنارمان رد می‌شوند که آدم تا به حال اسمش را نشنیده. اگر دیدن این ماشین‌ها رفاه نیست پس چیست؟ تازه از پنت‌هاوس‌ها و روف‌گاردن‌ها برای‌تان نگفته‌ایم. آدم اصلاً نمی‌فهمد آن‌بالا سقف خانه است یا حیاط. یک جوری دار و درخت دارد که انگار زمین برعکس شده.

البته این یکی را بیشتر توی فیلم‌ها دیدیم. نمی‌دانم چرا مردم متوجه نمی‌شوند. دیدین این فیلم‌ها اگر رفاه نیست پس چیست؟ باید به گذشته برگردیم تا بینیم چقدر رفاه داریم. مثلاً همین آینه عبرت. خانه‌ها در حدی فرسوده بودند که فقط با شنیدن خبر احتمال زلزله فرومی‌ریختند.

اما حالا فیلم‌ها خانه‌های استخردار، جکوزی‌دار، با پله‌های مارپیچ و اتاق‌های فراوان نشان می‌دهند. رفاه ازاین بیشتر؟

نشنیده‌اید که می‌گویند «وصف العیش نصف العیش» رفاه هم دقیقاً همین است. وصف الرفاه نصف الرفاه. نصف دیگر را هم باید خودمان با تلاش به دست بیاوریم. قرار نیست توقع داشته باشیم کل رفاه را مسئولان لقمه کنند بدهند دست‌مان. همین که نصفش را دادند از سر لطف و محبت‌شان بوده. خارجی‌ها حتی یک سوم را هم ندارند و مجبورند همه را خودشان به دست بیاورند.

بهتر است از سیاه‌نمایی دوری کنید. کم‌کم دارد طعم گوشت یادتان می‌رود؟ هیچ مشکلی نیست. بروید کنار یکی از این ویلاهای حیرت‌برانگیز و بوی کباب چنجه و شیشلیک را تا می‌توانید در ریه‌های‌تان فرو کنید.

پول خرید لباس ندارید؟ بروید در مراکز خرید چندین طبقه، و لباس‌های گران‌قیمت را ببنید.

فرزندتان گرسنه است؟ صاحب‌خانه جواب‌تان کرده؟ با پولی که برای خرید خودرو پس‌انداز کرده بودید الان یک دوچرخه هم نمی‌توانید بخرید؟ بچه‌های سیستانی در هوتک‌ها می‌میرند چون آب لوله‌کشی ندارند؟ اصلاً نگران نباشید.

چشم‌های‌تان را ببندید. ویلاهای زیبای شمال کشور را تصور کنید. مسافرت‌های خارج از کشور. هتل‌های پر. صبحانه لاکچری درهتل‌ها. شیر و عسل. آب پرتقال و گریپ فروت. صدای موج دریا. آرام چشم‌ها را باز کنید. رفاه را حس کردید؟

تبریک می‌گویم حالا شما هم یک مرفه بی‌دردید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا