کد خبر: 12109910546
روزنامهصنعت و معدن

رشد ۷۸ درصدی معاملات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

بررسی آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از انجام معاملات به مبلغ ۹۲۸ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) از ابتدای امسال تا پایان آبان است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۷۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا از آمارهای یادشده، مجموع ارزش ریالی معاملات هشت ماهه پارسال ثبت‌شده در سامانه دارکات الکترونیکی دولت (ستاد)   ۵۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال بود.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) پرتال جامعی به منظور انجام معاملات (خرید، مناقصه و مزایده) دستگاه‌های اجرایی در بستر وب است.

سامانه یادشده، به دستگاه‌های اجرایی این توانایی را می‌دهد که همه مراحل معامله از زمان ثبت درخواست تا تبادل وجه را برای دستگاه‌ها و در یک سیستم یکپارچه و استاندارد، منطبق با همه قوانین و مصوبات انجام دهند.

صاحبان مشاغل، دارندگان کسب و کارهای گوناگون در همه سطوح و اصناف می توانند در معاملات دولتی برحسب نیازها و درخواست هایشان مشارکت کنند.

در هشت ماه نخست امسال ۵۵ هزار و ۳۰۲ تامین‌کننده و مزایده‌گر در این سامانه ثبت‌نام کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۹.۳ درصدی داشته است.

خرید

در این مدت ۸۴۵ دستگاه عضو نسبت به خرید اقدام کردند و در مجموع ۱۸۱ هزار و ۹۳۰ سفارش خرید (رشد ۵۷ درصدی) به ثبت رسید.

مزایده

همچنین ۵۸۹ دستگاه عضو در مزایده‌های این سامانه شرکت کردند. تا پایان آبان‌ماه تعداد ۴۱ هزار و ۶۴۵ مزایده منتشر شد که از بین آنها ۱۴ هزار و ۱۸۱ مزایده دارای پیشنهاد بودند.

تعداد مزایده‌ها نسبت به هشت ماهه پارسال رشد ۳۴.۲ درصدی و تعداد مزایده‌های دارای پیشنهاد رشد ۵۱.۴ درصدی داشته است.

مناقصه

برپایه این گزارش، تا پایان آبان‌ماه امسال ۴۸۹ دستگاه عضو سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در مناقصات شرکت کردند، تعداد ۳۰ هزار و ۴۲۴ مناقصه منتشر شد (رشد ۲۲.۳ درصدی) و تعداد مناقصه‌های بازگشایی شده ۱۲ هزار و ۸۶۳ (رشد ۱۰.۲ درصدی) بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا