کد خبر: 04010175442
جامعه و فرهنگسلامت و رفاه

وضعیت آب و هوا، امروز ۴ فروردین ۱۴۰۱

به نقل از انتخاب، بر اساس تحلیل آخرین نقش‌های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی‌ها بارش در گیلان، غرب مازندران، زنجان، البرز، قزوین و نوار شمالی تهران شدت خواهد داشت، همچنین در روز جمعه (۵ فروردین) در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ فروردین) در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده انتظار می‌رود.

برای روز دوشنبه (۸ فروردین) در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است. توده گرد و غباری که در کشور عراق شکل گرفته به سبب وزش باد و حرکت آن از سوی شرق طی ۲۴ ساعت آینده غرب و جنوب غرب کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و همچنین امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و فردا جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین در کشور شنبه وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی جنوب شرق و شرق و یکشنبه برای جنوب غرب و بخش‌هایی از نوار شرقی پیش بینی می‌شود و امروز (۴ فروردین)، در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما ۳ تا ۵ درجه و طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق افزایش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه انتظار می‌رود، همچنین جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.

بندرعباس و اهواز با بیشینه ۳۲ درجه گرم‌ترین استان کشور و اردبیل با بیشینه یک درجه سردترین استان است و همچنین آسمان تهران برای روز جاری (۴ فروردین) قسمتی ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی تگرگ پیش بینی می‌شود و بیشینه تهران ۱۳ و کمیته آن ۹ درجه خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا