کد خبر: 060902144524
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۶ آذر ۱۴۰۲ / موتور رشد بازار سهام خاموش شد؟

کاهش حجم و ارزش معاملات خرد در کنار خروج پول حقیقی از سهام، برآیند معاملات امروز بورس تهران بود؛ در روزی که نماگر تالار شیشه‌ای به سختی توانست در مسیر سبز پایداری کند اما سهم‌های کوچک و متوسط، معاملات بهتری را نسبت به شاخص‌سازها تجربه کردند.

برخی اهالی بازار این روزها نسبت به رفتار رگولاتور مشکوک هستند و معتقدند هر بار بازار تلاش می‌کند حرکت تازه‌ای را آغاز کند، ترمز رشد کشیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس تهران هزار و ۶۴۷ واحد معادل ۰.۰۸ درصد بالا رفت و در سطح دو میلیون و ۲۶ هزار و ۹۵ واحد متوقف شد. نماگر بورس امروز روز سختی را پشت سر گذاشت و با دشواری توانست محدوده مثبت را حفظ کند.

در مقابل اما در حالی که وضعیت معاملات سهام شاخص‌ساز، این نمادها را به سمت پایین هل می‌داد، معاملات سهام کوچک و متوسط در شرایط بهتری پیگیری می‌شد؛ به نحوی که در نهایت، شاخص هم‌وزن رشد مناسب‌تری را نسبت به شاخص کل بورس تجربه کرد.

به این ترتیب، نماگر سهام کوچک بازار امروز توانست با رشد دو هزار و ۱۹۴ واحدی، معادل ۰.۳۱ درصد بالا رود و به سطح ۷۱۰ هزار و ۸۲۵ برسد. امروز شاخص کل فرابورس اما ۹.۴۸ واحد کاهش یافت و به سطح ۲۵ هزار و ۱۵۲ واحد رسید تا عقبگرد ۰.۰۴ درصدی را تجربه کند.

نمادهای موثر

امروز نمادهای فملی، رمپنا، کگل، کویر و ذوب، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای جم و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در این میان، غزر، سصفها، تکاردان، ثشاهد، خزامیا، خگستر و کترام پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات روز جاری بودند.

در فرابورس هم نمادهای فصبا، تجلی و بپیوند، بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بجهرم، شگویا، ددنا و زاگرس، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، کرومیت، فصبا، نطرین، کرمان، فرابورس، بمولد و ثرود، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات امروز بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز بازار سهام با کاهش حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی نسبت به روز گذشته روبرو بود. در جریان معاملات امروز بازار سهام، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم با ارزش چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان دست به دست شد.

امروز همچنین بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شد. طی معاملات روز جاری، صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج پول حقیقی البته به میزان کمتر نسبت به روزهای گذشته روبرو شدند و ۵۶ میلیارد تومان از دست دادند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا