کد خبر: 250502135508
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

وضعیت بازار خودرو چهارشنبه ۲۵ مردادماه / صعود قیمت پژو پارس و شاهین

قیمت خودروهای پرفروش نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نکرده است. قیمت اکثر محصولات ایران خودرو و سایپا امروز با ثبات به‌روزرسانی شده است.

با این حال بررسی تغییرات بازار طی دو روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت پژو پارس و شاهین که از خودروهای پرطرفدار داخلی هستند صعودی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۲۴ مردادماه) را می‌خوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ به ۴۵۵ میلیون رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. مدل ۱۴۰۱ این خودرو ۴۸۰ میلیون تومان است که نسبت به دیروز تغییر نکرده است اما طی دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۲۵  میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۲۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته تغییر نکرده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۶۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است اما طی دو روز ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۵۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ثابت مانده است. این خودرو تقریبا دو ماه ونیم گذشته ۱۵۵  میلیون ارزان شده است.

مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۷۸۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است اما طی دو روز ۱۵ میلیون گران شده است. این  مدل طی یک ماه و نیم گذشته ۱۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۸۵ تومان قیمت خورده است که تغییر نکرده است.

قیمت تارا دنده ای۱۴۰۲ هم به ۶۷۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. اما طی دوماه و نیم  گذشته ۱۳۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۰۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای ثبات است اما طی دو روز افزایش ۱۵ میلیونی  را ثبت کرده است. این خودرو طی ۲۴ روز گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است و نسبت به خرداد ۱۶۰ میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی دو ماه گذشته ۲۳۵میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۱۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.  رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۳۰ میلیون تومان که تغییر نکرده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۷۰ میلیونی شده است که ثابت مانده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۵۵میلیون تومان است که  نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۳۵ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته  ۵ میلیون کاهش یافته است و طی ۴ روز گذشته ۳۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۵۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۵ و چهار روز گذشته  ۱۵ میلیون کاهش یافته است.

قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۵ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است اما نسبت به اواسط مردادماه ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۲۵ میلیون تومان شده است و نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز  ۵۲۰ میلیون تومان است. قیمت این خودرو طی روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید وانت مدل ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۲۵ میلیون تومان است و  نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر حوالی ۲۵۵ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ امروز ثابت ماند و حوالی ۳۲۰میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز بدون تغییر حوالی ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۲۵ میلیون تومان است که نسبت به  دو روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۴۵ میلیون است که طی ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است اما طی دو روز گذشته ۲۰  میلیون گران شده است.

شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۱۵  میلیونی طی دو روز گذشته است.

پیش بینی قیمت خودرو در ماه آینده / نحوه قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد؟

شرکت های خودرو سازی و مونتاژ خودرو همیشه بانک مرکزی را مقصر اصلی مشکلات تولید خودرو می دانستند و در صورت کاهش تولید خودرو اعلام می کردند به دلیل تامین نشدن ارز کافی از سوی بانک مرکزی نمی توانند قطعات تولید یا وارد کنند.

در همین راستا شب گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت صمت به تازگی نامه‌ای را برای سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان ارسال کرده و از آن‌ها به منظور کاهش وابستگی به سامانه نیما، ارز موردنیاز خود را از طریق صادرات یا همکاری با صادرکنندگان تأمین کنند.

به دنبال این خبر، گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییر مدل تأمین ارز و در نتیجه تغییر مدل قیمت‌گذاری خودرو بالا گرفت. خیلی زود چو افتاد که وزارت صمت به نحوی خاموش به دنبال حذف قیمت دستوری است.

اما شورای عالی رقابت به عنوان مسئول تنظیم بازار خودرو، نسبت به انتشار این خبر واکنش سختی نشان داد و گفت که نامه اخیر وزارت صمت به سه انجمن تولیدکننده، غیرقانونی است.

به دستور شورای رقابت، بانک مرکزی وظیفه دارد ارز لازم برای خودروسازان را تأمین کند و هیچ نهاد دیگری حق ندارد بدون هماهنگی با این شورا، در مورد تغییر روند تأمین ارز و نحوه قیمت‌گذاری خودرو تصمیم گیرد.

همچنین روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری در واکنش به حذف ارز ترجیحی خودروسازان گفت: مجلس اختیار قیمت گذاری قیمت خودروهای داخلی را به دولت واگذار نکرده بلکه بر عهده شورای رقابت گذاشته است که فرا قوه است تصمیم گیری نهایی قیمت خودرو بر عهده دولت نیست. اگر دولت باید پاسخگوی بازار خودرو باشد باید اختیارات کامل را نیز داشته باشد.

پیش بینی کارشناسان از صعود قیمت خودرو در آینده حکایت دارد. برخی از کارشناسان بازار خودرو گفته بودند که اقدامات وزارت صمت همچون راه‌اندازی سامانه یکپارچه یا تصویب واردات خودرو دلیل کاهش قیمت خودرو از ابتدای سال نیست و تنها قیمت دلار است که آینده بازار را رقم می‌زند و تا پایان سال نرخ ارز افزایش پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا