کد خبر: 17050041217
روزنامهکشاورزی

وظایف شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی وظایف این شورا را اصلاح و تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان ماده ۳ این طرح را با  ۲۰۶ رأی موافق به تصویب رساندند.

براساس ماده ۳ «شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی» در هر شهرستان با وظایف و ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

 شناسایی ظرفیت‌ها موانع و مشکلات تولید در جهت تسهیل و تقویت سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در شهرستان، بهبود فضای کسب و کارهای بخش کشاورزی در شهرستان در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، کمک به رفع مشکل واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل بخش کشاورزی و صنایع وابسته آن در شهرستان، رسیدگی، تصمیم‌گیری و تسریع درخصوص موضوعات مرتبط با مجوزها در شهرستان، رفع موانع اجرائی مدیریت بازار و تجارت کالاهای کشاورزی در شهرستان و مدیریت و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان در حوزه توسعه و تولید روستایی در شهرستان.

همچنین بر اساس بند ب ماده ۳ در ترکیب اعضاء آمده است: فرماندار (رئیس شورا)، مدیر جهادکشاورزی شهرستان (دبیر شورا)، دادستان شهرستان، رئیس اداره محیط زیست، رئیس اداره منابع آب، رئیس اداره آب و فاضلاب (آبفا)، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اداره دامپزشکی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، رئیس بانک کشاورزی شهرستان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، مسئول دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان و مسئول دفتر نظام دامپزشکی شهرستان.

بر اساس تبصره یک فرماندار حسب مورد و ضرورت از روسای سایر دستگاه های اجرایی شهرستان، بخشداران، شهرداران و روسای تشکل‌های مربوطه و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی دعوت می‌کند.

طبق تبصره ۲ دبیرخانه شورای فوق در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مستقر است.

همچنین بر اساس تبصره ۳ در شهرستان‌های دارای بیش از یک نماینده، مجمع استانی نمایندگان، نماینده ناظر در این شورا را تعیین می‌کند.

فرماندار موظف است ظرف حداکثر ۱۰ روز مصوبات شورا را برای اجرا ابلاغ کند

در تبصره ۴ نیز که به تصویب نمایندگان رسید مقرر شد جلسات شورا با دعوت فرماندار شهرستان تشکیل و با حضور اکثریت اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن با رای اکثریت مطلق اعضای حاضر معتبر است.

فرماندار موظف است ظرف حداکثر ۱۰ روز مصوبات شورا را برای اجرا ابلاغ کند. مصوبات شورا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه پس از تأیید و ابلاغ فرماندار لازم‌الاجراء است.

بر اساس تبصره ۵ استانداران مجازند در صورت نیاز «شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی استان» را متناظر با ترکیب اعضای شورای پشتیبانی  و رفع موانع تولید کشاورزی شهرستان و تبصره‌های این ماده تشکیل دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا