کد خبر: 1509997472
تولید و بازرگانیروزنامه

وعده حل زودهنگام مشکل حمل ‌و‌ نقل مواد اولیه روغن

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با هماهنگی که با مجموعه وزارت راه انجام شده، امیدواریم مشکلات حمل در این بخش نیز به‌زودی رفع شود.

عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضع تنظیم بازار روغن خوراکی گفت: در تامین روغن مایع مصرفی خانوار مشکلی وجود ندارد و این نوع روغن به اندازه کافی در سطح عرضه موجود است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اما در مورد روغن جامد مصرفی خانوار هنوز مشکلاتی وجود دارد که با تلاش‌های صورت‌گرفته برای تامین این کالای مصرفی امیدواریم هر چه زودتر مسائل رفع شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل روغن خام وجود دارد، بیان کرد: مشکلی در تامین مواد اولیه روغن وجود ندارد و مواد اولیه به اندازه کافی موجود است اما به دلیل مشکلات ناشی از حمل و نقل، مواد اولیه به موقع به کارخانه‌های تولیدکننده روغن نمی‌رسد.

دبیر ستاد کارگروه تنظیم بازار بیان کرد: در هفته گذشته حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن مواد اولیه تولید روغن وارد کشور شد.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت روغن و مجوز ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت این کالا بیان کرد: افزایش قیمت این محصول با کار کارشناسی انجام‌شده و با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده این محصول، این تصمیم اتخاذ شد، ضمن اینکه با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اگر این افزایش قیمت اعمال نمی‌شد،‌ تولید این کالا توجیه  اقتصادی نداشت و لذا تولید به مشکل می‌خورد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا