کد خبر: 110402131527
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / خودرویی‌ها لیدر بازار سهام شدند

معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد پس از افت شاخص کل در روز گذشته، خودرویی‌ها توانستند تا حدودی شاخص‌های بازار سهام را بالا بکشند. هر چند کلیت بازار، نوسان مثبت قدرتمندی نداشت، اما سهم‌های خودرویی در روز جاری رشد خوبی را تجربه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری به‌گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل با برگشت نصف و نیمه از روند نزولی خود، رشد حداقلی داشت. به طوری که شاخص شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه با افزایش ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحدی که معادل ۰.۶۳ درصد این شاخص است مواجه شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی ایستاد.

رشد شرکت‌های کوچک بورس بشتر بود و به نوعی از شاخص‌سازها سبقت گرفتند. به نحوی که شاخص هم‌وزن با رشد ۱.۰۷ درصدی به سطح ۷۵۴ هزار و ۹۶۶ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

خروج ادامه‌دار پول از بورس

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۳۴ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم نیان، خساپا و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های خساپا، دی و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

بخاور با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کشرق نیز با افت ۵.۹۲ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های نیان، وبهمن و کتوسعه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ونوین، ذوب و سپید نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فلوله، وغدیرر و پکویر خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وارس، واحصا و خکاوه رقم خورد. همچنین کپشیر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد زپارس بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا