کد خبر: 090801106597
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

پایان کار پروژه ملی دشت ارژن- ابوالحیات

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بازدید از پروژه بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات از اتمام عملیات اجرایی آن خبر داد و اظهار کرد که اجرای این پروژه به وسیله موسسه فجر قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در اتصال راه های مواصلاتی شمال به جنوب کشور بسیار تاثیرگذار است.

محمودرضا طالبان اظهار کرد: هزینه این بزرگراه از محل اعتبارات ملی تامین شده و با اعتبار به روز شده ای به میزان ۳ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

او در ادامه به بازگشایی این بزرگراه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بزرگراه دشت ارژن  _ابوالحیات در مسیری کوهستانی به طول یک کیلومتر احداث شده است که دارای دو دستگاه تونل، دودستگاه گالری و شش دستگاه پل احداث شده است و هم اکنون مراحل خط کشی بزرگراه در حال انجام است ؛ اختلاف ارتفاع ابتدا و انتهای این خط ۱۱۰۰ متر است و به منظور اجرای ایمن سازی و آسفالت خط قدیم، ترافیک به مدت ۷۲ ساعت این خط منتقل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص آزادراه شیراز- اصفهان گفت: مقرر شده بود که  مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه اجرایی قطعه ۸ این آزاد راه به این پروژه پول تزریق شود که متاسفانه علی رغم پیگیری های استانداری و اداره کل راه و شهرسازی فارس، تاکنون این امر محقق نشده است.

طالبان در ادامه اظهار کرد: اکنون تلاش بر این است که قطعه ۶ آزاد راه که از ابتدای ایزدخواست تا تنگ خیاره بیضا کشیده شده به بهره برداری برسد و قطعه ۷ نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی درد.

او افزود: درخصوص ساخت مجتمع های رفاهی آزادراه، به دلیل برخی تصرفات، مشکلاتی پیش آمده که در جلسه ای با حضور استاندار، مقرر شد فرمانداری ها هر چه زودتر مشکلات موجود برای مجتمع های رفاهی را برطرف کنند و به بهره برداری رسیدن از این ها زمان خواهد برد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در ادامه گفت: تلاش بر این است که همزمان با افتتاح این بزرگراه توسط وزیر راه و شهرسازی، آیین کلنگ زنی ۱۵ هزار واحد طرح ملی مسکن نیز برگزار شود.

طالبان خاطرنشان کرد: با تلاش وزارت راه در استان، ۳۵ بزرگراه و آزاد راه در دست احداث داریم و ز سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ به طور میانگین هر سال ۱۰۵ کیلومتر و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده است.

او همچنین گفت: بر آن هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۶ کیلومتر ‌بزرگراه و راه اصلی که شامل ۶ بزرگراه و ۱۴ راه اصلی می شود را در استان به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه آهن شیراز- گل گوهر گفت: اجرای این خط ریلی در بحث انتقال از منطقه نفتی به گازی کشور و همچنین کوتاه تر شده مسیر ارتباطی گل گوهر به اهواز بسیار تاثیرگذار خواهد بود و سعی داریم که این مورد را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بگنجانیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا