کد خبر: 020403163623
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته

طبق گزارش‌ها در دولت سیزدهم مجوز بیش از ۹۵ درصد رشته‌های مشاغل خانگی به شکل آنی صادر و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص داده شده است.

عصراقتصاد: در حال حاضر اشتغال خانگی به عنوان یکی از بسترهای اشتغالزایی و کارآفرینی، سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشورها داشته و از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

صدور آنی مجوز برای بیش از ۹۵ درصد رشته‌های مشاغل خانگی برای نخستین بار در دولت سیزدهم صورت گرفته و در این راستا ۱۱۵ همت تسهیلات به کسب و کارهای خانگی اختصاص یافته است.

بر اساس آمارها ۱۵ تا ۲۳ درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته در حوزه مشاغل خانگی است. در کشور ما نیز طی چند سال گذشته برای ارتقای سهم مشاغل خانگی در اقتصاد تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. در دولت سیزدهم با هدف تقویت و توسعه هرچه بیشتر مشاغل خانگی مدت زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی به ۳ روز کاهش یافت و بیش از ۹۵ درصد مجوزها به شکل ثبت‌محور صادر شد تا علاوه بر حل موانع تولید در این زمینه، صاحبان کسب و کارهای خانگی با انگیزه بیشتری به این حوزه ورود کنند.

به گفته مسئولان وزارت کار، توزیع ۲۸۰ همت تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های مختلف صنعت، تولید و خدمات در جهت پایداری اشتغال روستایی و مشاغل خانگی از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در این راستا ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص یافته است. همچنین صدور آنی مجوز برای بیش از ۹۵ درصد از رشته‌های مشاغل خانگی از اقدامات مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود که برای نخستین بار صورت گرفته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا