کد خبر: 090403164315
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنمدیركل حفاظت محیط‌زیست اصفهان در بازدید از مجتمع فولاد سبا:

پروژه‌های زیست‌محیطی مجتمع فولاد سبا می‌تواند الگویی برای سایر صنایع باشد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان در بازدید از مجتمع فولاد سبا گفت: برخی از پروژه‌های زیست‌محیطی فولاد سبا به‌ویژه در حوزه انرژی می‌تواند الگوی سایر صنایع کشور باشد. صنایع باید به سمت استانداردسازی و اولویت دادن به سلامت مردم در مقابل عوارض آلایندگی حرکت کنند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان که روز چهارشنبه ششم تیرماه از فولاد سبا بازدید می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: توفیقی حاصل شد که از مجموعه فعالیت‌های محیط‌زیستی شرکت فولاد سبا که از سال گذشته متعهد به اجرای آن‌ها شده بود، بازدید کنیم و به‌صورت میدانی، شاهد روند پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها باشیم و ببینیم این اقدامات در چه ترازی قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه پروژه‌ها به ‌تناسب و درصدهای مختلف در حال انجام است و بر اساس بازدید، بخشی از مسائل و مشکلات به غبارگیری محل انباشت در این مجموعه در حال پیگیری است، یادآور شد: پروژه‌های مربوطه بر اساس زمان‌بندی در حال انجام است که یکی از آن‌ها تا پایان آبان‌ماه و دیگری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. انتظار می‌رود بسیاری از پروژه‌ها تا پایان سال جاری در مدار قرار گیرند و در بهبود محیط‌زیست این صنعت بزرگ مؤثر واقع شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان با اشاره به مقایسه این صنعت با سایر صنایع موجود در استان اصفهان گفت: برخی از پروژه‌هایی که اجرا می‌شود به‌ویژه در حوزه انرژی می‌تواند الگوی کشوری برای سایر صنایع قرار گیرد. همچنین فعالیت‌های محیط‌زیستی که در این مجموعه صورت می‌گیرد و نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اهتمامی که برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد از جمله مواردی است که می‌تواند برای سایر صنایع الگو باشد.

اقدامات فولاد مبارکه نیز می‌تواند یک الگو برای سایر صنایع فولادی باشد

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه فولاد مبارکه نیز خوشبختانه فعالیت خود را در چارچوب برنامه‌ها پیش می‌برد، گفت: اقدامات این شرکت نیز می‌تواند یک الگو برای سایر صنایع فولادی واقع شود.

وی ادامه داد: در واقع با این رویکردی که صنعت خود را به استانداردهای لازم برساند، می‌توان پروژه‌های توسعه‌ای آن را بررسی کرد. تا شعاع ۵۰ کیلومتری نیز به‌لحاظ حقوقی و قانونی، باید الزامات زیست‌محیطی را رعایت کرد و سپس به بحث توسعه پرداخت.

لاهیجان‌زاده با اشاره به مصاحبه گذشته خود مبنی بر اینکه فولاد مبارکه با رعایت استانداردها می‌تواند از لیست صنایع آلاینده خارج شود، تصریح کرد: طبق قانونی که از سال ۱۴۰۰ وضع شده است هر صنعتی که به استانداردهای محیط‌زیست برسد در صورت رعایت استانداردها به‌صورت اتوماتیک از لیست صنایع آلاینده خارج خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان خاطرنشان کرد: باید به سمت استانداردسازی و اولویت دادن به سلامت مردم در مقابل عوارض آلایندگی حرکت کرد. این نگاه و رویکرد باید نزد صاحبان صنایع ایجاد شود تا با تکنولوژی‌های روز پیش روند.

وی یادآور شد: بنابراین عوارض آلایندگی نباید تبدیل به درآمد دائم شود. اولویت باید سلامت مردم با رفع آلودگی صنایع باشد.

مدیر مجتمع فولاد سبا:

سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومانی فولاد سبا در پروژه‌های زیست‌محیطی

قاسم خوشدل‌پور، مدیر مجتمع فولاد سبا نیز در جریان این بازدید گفت: بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته در حوزه اقدامات زیست‌محیطی تعریف شده بود. در سال جاری نیز پروژه‌های جدیدی در این شرکت به بهره‌برداری خواهد رسید که بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های گذشته اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: طی این دو سال اخیر به‌اندازه تمام سال‌های گذشته، پروژه‌های مرتبط با حفاظت محیط‌زیست و مخاطرات زیست‌محیطی تعریف شده و سرمایه‌گذاری آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر مجتمع فولاد سبا در ادامه توضیحاتی پیرامون اقدامات و فعالیت‌های تعریف‌شده در آینده و بسترسازی فولاد سبا برای رفع مخاطرات در پروژه‌های زیست‌محیطی ارائه و پیرامون این پروژه‌ها با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا