کد خبر: 091001114550
روزنامهعصر انقراض (طنز)

پیازها و دلارها را ریختیم در ماشین‌ها (طنز)

راضیه حسینی

پیاز وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد با شروع فصل زمستان باز هم قیمت پیاز نجومی شد. تا جایی که در برخی مناطق پیاز با قیمت بالاتری نسبت به موز عرضه می‌شود. این محصول نیز همچون دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان شده است.

در این بین صادرات پیاز و احتکار آن دلیل اصلی گرانی پیاز شناخته می‌شود. به نظرمان این هم تقصیر ما مردم است. به قول آقای شوزیر صمت، خودرو برای این گران شد که مردم خواستند ارزش پول‌شان حفظ شود.

مدام رفتند خودرو خریدند و این وضع را به بار آوردند. از کجا معلوم شاید سر پیاز هم همین بلا را آوردیم. آن‌قدر خریدیم تا گران شد. اصلاً هر مصیبت اقتصادی‌ای که گریبان کشور را گرفته به‌خاطر ندانم‌کاری ما ملت است.

شاید خودتان هم ندانید ولی حتماً در پارکینگ‌تان یک خودروی صفر پارک شده که صندوق عقبش پر از پیاز است. احتمالاً در داشبورد هم بسته‌های دلار چپانده شده. این همه‌ ماجرا نیست حتماً جاسازی برای سکه‌های طلا هم وجود دارد.

از مسئولان عزیز درخواست می‌کنیم تعدادی سگ پیاز یاب، دلار، سکه و خودروی صفر یاب استخدام کنند و بفرستند خانه‌های مردم تا معضل گرانی حل شود. مسئولان هم بالاخره نفس راحتی بکشند.

بیچاره‌ها خسته شدند زیر بار این همه فشار. بعد از پیدا کردن تمام پیازها و دلارها آنها را به جای امنی ببرید که دیگر دست مردم بهشان نرسد. ما که جنبه نداریم.

اصلاً حواس درست و حسابی هم نداریم. یادمان نمی‌آید کی این‌همه پول و سکه و پیاز جمع کردیم. کی در قرعه‌کشی برنده شدیم و ماشین خریدیم؟ اصلاً کی وقت کردیم پول‌دار شویم؟ پیش خودتان بماند، علاوه بر بی‌حواسی مثل این‌‌که چشم‌مان هم به کوری نزدیک شده.

هر چه می‌گردیم نه خودروریی در پارکینگ می‌بینیم و نه صندوقی پر از پیاز. اصلاً خود پارکینگ را هم پیدا نمی‌کنیم. دیگر داریم برای خودمان نگران می‌شویم.

نکند اگر همین‌طوری پیش‌ برویم یک روزی برسد که قطار پیشرفت را هم گم کنیم. نکند اصلاً یادمان نیاید کجا بود و کی حرکت کرد؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا