کد خبر: 260203167176
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

پیش‌بینی فروش ۲۰ هزار میلیارد تومانی در هلدینگ صنایع شیمیایی ایران/ نگاه توسعه محور را مبنای کاری قرار دادیم

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، گفت: ما مقدمات شکل گیری یک کارخانه ۳۰۰ هزار تنی محصول را در بازار پیش بینی و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم عدد فروش را از ۸ هزار میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ را به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان ارتقا دهیم.

سعید زرندی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» درباره سهامداران صنایع شیمیایی ایران در بازار سرمایه گفت: با تغییراتی که ما در قرارداد‌های نفتی در صنایع شیمیایی انجام دادیم در واقع ۳۰۰ هزار تن محصول جدید را به چرخه شرکت اضافه کردیم و در مجمع سالیانه شرکت نیز به این مهم اشاره شد. ما در واقع ۳۰ درصد نفت را از طریق بورس خریداری می‌کنیم و این ۳۰ درصد محصولات برگشتی در اختیار ماست.

وی تصریح کرد: ما مقدمات شکل گیری یک کارخانه ۳۰۰ هزار تنی محصول را در بازار پیش بینی کردیم، به نظرم یک فرصت خوبی است و هدفگذاری می‌کنیم تا بتوانیم عدد فروش را از ۸ هزار میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان ارتقا دهیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، از تاسیس یک شرکت جدید در حوزه حمل و نقل برای مدیریت فرایند‌های خبر داد و افزود: همچنین در هلدینگ صنایع شیمیایی کار‌های زیرسازی را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی ادامه داد: در شرکت‌های تابعه نیز فعالیت‌ها به خوبی پیش می‌رود به گونه‌ای که در مجموعه خدمات بندری و ساخت مخازن پیشرفت خوبی داریم و امیداواریم امسال ۲۰ هزار تن مخزن جدید داشته باشیم. همچنین بحث سرمایه گذاری در جزیره نگین بوشهر در دست اقدام داریم و در شرکت نیرو کلر بحث ۲ برابر کردن ظرفیت را پیگیری می‌کنیم که یک پیشرفت نزدیک ۴۰ درصدی را به تا به امروز به ثبت رساندیم و بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ نیز ظرفیت نیروکلر را دوبرابر کنیم.

زرندی ادامه داد: سعی کردیم نگاه توسعه‌ای و نگاه توسعه محور را مبنای کار قرار دهیم تا با ارائه محصولات و سرمایه گذاری جدید نقش خود را در صنعت شیمیایی کشور ایفا کنیم.

وی در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: فرمایشات مقام رهبری راهنمای کلان کشور است تا همه دستگاه‌ها وظایف خود را در این چارچوب به نحو احسن انجام دهند ما از قبل ایده‌هایی را در شرکت پیگیری کردیم تا ظرفیت‌ها را در طرح‌های توسعه‌ای پیاده کنیم؛ بنابراین پول‌ها به جای اینکه صرف سفته بازی شود لازم است تبدیل به طرح سرمایه گذاری در بخش اقتصادی کشور شود؛ لذا ما طرح ایده خمین را در قالب شرکت سهامی عام پروژه تعریف کردیم.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگترین تولیدکنندگان آلکیل بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۷۰ درصد سهم بازار داخلی آلکیل بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بومی‌سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز این شرکت در راستای افزایش تولید و مهار تورم از جمله استراتژی‌های صنعتی این هلدینگ در مسیر توسعه به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا