کد خبر: 251101120827
اقتصاد

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات مسکن چه زمانی به سرانجام می رسد؟

درحالیکه قدرت خرید مسکن توسط خریداران کاهش یافته است، اما اکنون اخباری در رابطه با پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی به گوش می رسد.

این روز‌ها همزمان با ایجاد نوسان در بازار مسکن و کاهش قدرت خرید مسکن تمایل متقاضیان به دریافت تسهیلات مسکن افزایش یافته است، اما برخی از متقاضیان اعلام کرده اندکه تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی  پاسخگوی خرید مسکن نیست.

حال خبر رسیده که پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات مسکن داده شده است.

  در همین رابطه سید محسن فاضلیان  عضو هیئت مدیره مسکن درباره ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت:  محدودیتی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن بالاتر از سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی وجود ندارد که این نرخ را در قرارداد‌های انفرادی از ٢٠٠ میلیون به ۴٠٠ میلیون و در مجموع به ٨٠٠ میلیون تومان برساند، اما موضوع مهم توان مردم برای بازپرداخت این تسهیلات با توجه به میزان درآمد آن‌ها است.

او ادامه داد: به طور قطع باید تناسبی بین مدت زمان پرداخت اقساط و میزان اقساط و سقف تسهیلات وجود داشته باشد و این توازن برای سلامت در حوزه بانکی بسیار مهم است.

 معاون امور اعتباری مسکن از پیشنهاد برای افزایش ۵٠ درصدی تسهیلات مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: تورم مسکن قابل مشاهده و رصد است و پیشنهاد ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۵٠ درصد است که اگر بانک مرکزی مجوز دهد سقف تسهیلات افزایش پیدا می‌کند، اما باید توجه داشت که بانک مرکزی با هر میزان درصدی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن موافقت کند به همان میزان سقف اقساط و باز پرداخت هم افزایش پیدا می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا