کد خبر: 230202127123
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به حمایت ۲۵ هزار دلار

اختلاف نظر بین تحلیلگران بازار همزمان با نزدیک شدن بیت کوین به سطح حمایت بلندمدت ۲۵ هزار دلار، افزایش یافته است. برخی ادامه اصلاح قیمت بیت کوین را تا سطح ۲۵ هزار دلار می‌بینند و عده‌ای دیگر انتظار سقوط قیمت تا سطوح پایین‌تر را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از روز گذشته معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از نزدیک بازار را زیر نظر دارند تا رالی بعدی بیت کوین و بازار ارز دیجیتال را تعیین کنند. گفتنی است، بیت کوین با افزایش عدم قطعیت نظارتی در ایالات متحده مواجه است، زیرا Marathon Digital، شرکت استخراج رمز ارز، احضاریه‌ای از سوی SEC دریافت کرده است.

هدف این احضاریه و بررسی‌های پیش رو، تعیین این مسئله است که آیا Marathon Digital قوانین اوراق بهادار فدرال را از طریق معاملات با اشخاص مرتبط نقض کرده است یا موضوع اتهام بحث دیگری است.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی از سمت Grayscale GBTC Trust Fund ایجاد شده است. این شرکت نیز مقدار قابل توجهی بیت‌کوین در اختیار دارد و می‌تواند موجب تاثیر منفی بر مارکت رمزارز شود.

در میان این تحولات، بیت کوین ۷.۲ درصد اصلاح قیمت داشته، در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) قدرت گرفته است. همبستگی معکوس بین شاخص DXY و بیت کوین نشان می‌دهد که شاخص دلار بالاتر، بر تقاضای دارایی‌های رمز ارزی جایگزین تأثیر منفی می‌گذارد.

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال، در سطح ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد و حجم معاملات آن ۱۸.۴ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. بیت کوین در این مدت بیش از ۲.۷۵ درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است.

در نگاه تکنیکال به نمودار قیمت، بیت کوین پس از توقف روند نزولی خود، حمایتی در حدود سطح ۲۶ هزار و ۳۰۰ دلار پیدا کرده است. نقض سطح حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلاری در بازه زمانی چهار ساعته اکنون این سطح را به یک مقاومت بالقوه برای بیت کوین تبدیل کرده است.

با نگاهی به شاخص‌های فنی کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و (MACD)، هر دو در منطقه اشباع فروش قرار دارند، که نشان می‌دهد اگر بیت کوین بالای سطح ۲۶ هزار دلار باقی بماند، شانس خوبی برای بازگشت صعودی به ناحیه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۵۰ دلار دارد.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) نیز به عنوان یک مقاومت قابل توجه در حدود سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار عمل می‌کند، که نشان می‌دهد سوگیری نزولی همچنان در روند کلی بازار ادامه دارد.

به طور خلاصه، توانایی قیمت برای تثبیت بالاتر از سطح ۲۶ هزار دلار ممکن است منجر به آزمایش سطوح مقاومت بعدی در ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار و پس از آن ۲۸ هزار و ۴۰۰ دلار شود.

در صورت تداوم روند نزولی، حمایت بعدی قیمت احتمالاً در حدود سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی در ۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار خواهد بود.

در ادامه، به‌عنوان ارز دیجیتال پیشرو بازار، بیت کوین با ارزش بازار زنده ۵۱۲ میلیارد دلار، جایگاه اول را در coinmarketcap دارد. عرضه در گردش این ارز دیجیتال شامل ۱۹،۳۷۱،۲۰۰ کوینBTC  است، در حالی که حداکثر عرضه آن ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ کوین است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا