کد خبر: 23129919005
بازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلا در هفته پایانی سال / رشد جزیی تقاضا در آستانه عید

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد قیمت طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: به نظر نمی‌رسد تا پایان سال شاهد نوسان بیش از ۵درصدی قیمت‌ها در بازار طلا باشیم.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت قیمت‌های امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به رشد ارزش اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار امروز اندکی گران شده است.

او با اشاره به سطح تقاضا در بازار طلا اضافه کرد: امروز تقاضا هم اندکی افزایش یافته و از آنجا که در آستانه عید قرار داریم خریداران طلا و سکه به بازار آمده‌اند اما در کل حجم معاملات به شدت کاهش یافته و اصلا قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

محمدولی درباره آینده قیمت‌ها تا پایان سال تاکید کرد: اگر تا پایان سال نرخ ارز و اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد، قیمت طلا و سکه هم گران‌تر نخواهد شد هرچند پیش‌بینی ما این است که در روزهای باقی‌مانده تا عید قیمت‌ها بیش از ۵درصد نوسان نخواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش یافت؛ ضمن اینکه حباب سکه هم به ۵۵۰هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا گفت: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۵۵۳هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۵۱هزار تومان اعلام شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا