کد خبر: 05020179684
بازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر از بازار

بازار طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت اونس جهانی و نوسانات قیمت دلار در بازار ارز کاهش قیمت را تجربه کرد؛ به‌طوریکه سکه امامی مجددا به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت. این در حالی است که قیمت سکه گرمی در خلاف جهت روند بازار ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین؛ در شرایطی که در اولین روز معاملاتی قیمت اونس جهانی با ۳۵  دلار کاهش تحت تاثیر مذاکرات میان روسیه و اوکراین به نرخ ۱۸۹۶ دلار و ۱۷ سنت رسیده است و قیمت دلار در بازار ازاد با اندکی نوسان ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ در بازار طلا و سکه نیز قیمت‌ها کاهش یافته است؛ به‌گونه‌ای که سکه امامی به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت اما سکه گرمی در خلاف جهت روند بازار با اندکی افزایش قیمت روبرو بوده است.

به این ترتیب سکه امامی در این لحظه از معاملات با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که کاهشی در حدود ۱۲۰ هزار تومانی را نسبت به قیمت روز گذشته، معادل ١٣ میلیون و ۸۵ هزار تومان نشان می‌دهد.

این در حالی است که قیمت این سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی در طی روزهای اخیر روبرو بوده است.

نیم سکه نیز در این ساعت از معاملات  با قیمت ۷میلیون و ۱۴۵ هزارتومان معامله می‌شود که  نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته معادل ۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان کاهش ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

نیم سکه نیز حدود ۱۴۰ هزار تومان نوسان کاهشی  را طی روزهای اخیر داشته است.

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ۲۵۲ هزارتومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته کاهش حدود ۱۰ هزار تومانی داشته است.

آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۴ میلیون ۲۴۳ هزار تومان بود که در طی روزهای اخیر ۹۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

 هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ۶۰۲ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به نرخ روز گذشته آن معادل ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرده است.

حباب سکه چقدر است؟

به دنبال کاهش قیمت سکه و افزایش تقاضا حباب سکه نسبت به روز گذشته بزرگتر شده؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۵۶۶ هزارتومان، نیم سکه، ۹۴۱ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۴۷ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۷۳ هزار تومان حباب دارد..

در همین رابطه محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد آنلاین در رابطه با وضعیت فعلی بازار گفت: از هفته گذشته تاکنون قیمت طلای جهانی به دنبال مذاکرات میان اوکراین و روسیه و فروکش کردن جنگ در مدار کاهشی قرار گرفته است.

به گونه‌ای که در دو روز گذشته قیمت هر اونس طلا ۱۹۳۳ معادل دلار بوده، اما  امروز با نرخ  ۱۹۰۸ دلار ثبت شده است که ۲۵ دلار کاهش را در اولین روز معاملاتی هفته در بازار جهانی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر نیز قیمت ارز طی روزهای اخیر از ثباتی نسبی برخوردار بوده که در نتیجه کاهش نرخ این دو عامل، قیمت انواع سکه در بازار با کاهش روبرو بوده. به‌نظر می‌رسد این وضعیت تا آخر هفته ادامه پیدا خواهد کرد و شاهد روندی کاهشی در قیمت انواع سکه خواهیم بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا