کد خبر: 060502133863
اقتصادراه و مسکنروزنامه

چارترها دیگر پرواز نمی کنند

عصراقتصاد: سایت ها و پلتفرم ‌های فروش آنلاین بلیت های چارتری برای راحتی مسافران به بازار آمدند ولی در چند مدت اخیر، کمبود بلیت یا گرانی قیمت ‌ها مشکل اصلی این سایت ها بوده است که این امر موجب شد تا سرانجام مسئولان در مقابل این اتفاقات، واکنش نشان دهند و تا اطلاع ثانوی فروش بلیت های چارتری ممنوع شود.

از سال ۹۳ که استارتاپ‌های فروش بلیت و خدمات مسافرتی به کمک صنعت حمل و نقل مسافر آمدند، سعی‌شان بر دسترسی راحت‌تر و ارزان‌تر مسافران برای خرید بلیت و دیگر خدمات مسافرتی بود؛ اما در چند وقت اخیر، خود این سایت ها و پلتفرم ها مشکلات زیادی از نبود بلیط گرفته تا افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را برای مسافران رقم زدند.

مسئولان نیز معتقدند برخی اشتباهات و تخلفات از سوی سایت‌های فروش اینترنتی و چارترکننده‌ها باعث گرانی بلیت هواپیما شده است و از وضع بازار سوء استفاده می‌کنند زیرا برخی از سایت‌ها یا چارترکننده‌ها اقدام به فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت مجاز کرده‌اند و این به زیان مردم است.

چند روز پیش، بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزیش قیمت بلیت‌ پروازها، عنوان کرد که تعداد پروازهای داخلی کاهش نیافته، بلکه باید بساط سوداگری جمع شود.

شرکت های هواپیمایی بعضا خودشان متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پروازها می شوند چون پول به واسطه‌ها می‌رسد.

به گفته بذرپاش، مجوزهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است و به جز پروازهایی مثلا به میادین نفتی قرار شده با سازمان های متقاضی پرواز به صورت موردی حل شود اما به هر حال  بساط پروازهای چارتری تا قیمت بلیت به آرامش برسد باید تعطیل شود.

عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات ورود می کند ولی در تعداد بلیت و پروازها نه تنها کاهش نداشتیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بلکه ۵ درصد رشد داشته ایم.ان‌شاءالله قیمت‌ها به آرامش بهتری می رسد.

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز با تایید این خبر در گفت و گو با عصراقتصاد، گفت: فروش تمامی بلیت های چارتری در تمام مقصدهای کشور ممنوع و با کسانی که دچار تخلفی شوند پیگیری رسمی خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: در روزهای گذشته طبق پیگیری‌های رسمی سازمان هواپیمایی کشور بنا بر این شد تا فروش بلیت‌های چارتری به طور کامل در سایت‌های فروش ممنوع شود. فروش بلیت‌های چارتری در تمامی مقصدها ممنوع اعلام شد.

قیمت بلیط هواپیما مسئله مهمی است که در جلسه‌های مختلفی درباره آن، بحث‌‌هایی انجام می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند به نرخ مصوب، خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا