کد خبر: 0105983440
صنعت و معدن

چشم انداز روشن امرسان تا افق ۱۴۰۴

عصراقتصاد: مجموعه بزرگ امـرسان با به کار گیری به روزترین تکنولوژی های دنیا در صدد تامین نیاز خانواده های ایرانی با محصولات با کیفیت ایرانی در حوزه لوازم خانگی است، این شرکت سالِ ۱۳۶۴بنیانگذاری شد، اولین محصول تولیدی شرکت یک دستگاه یخچال فریزِ ۱۶ فوت بود، شعارِ امرسان زیبا، جادار، مطمئن و شیوۀ حرکت برای توسعه به این صورت بوده که ابتدا در یک مکان کوچک فعالیت شرکت را شروع وبعد از آن به تدریج رشد کرده، تا سال۱۳۸۶ که بالاترین میزان تولید را داشته است.

سلطان حسین فتاحی ، مدیر عامل شرکت امرسان در مورد ظرفیت تولید و چگونگی سطح تولید شرکت گفت: ظرفیتِ تولید ما، سه خطِ مونتاژ است که هر کدام از آن ها در هر ۸ ساعت می تواند ۸۰۰ محصول را تولید کند که جمعا حدود ۲۴۰۰ یخچال در روز را شامل می شود و مصرف یخچال و فریزر کشور یک میلیون و دویست هزار عدد در سال است. در حال حاضر شرایط بازار متفاوت است، با شرایطِ اقتصادی حاکم و مشکلاتی که وجود دارد نمی توانیم مواد اولیه را برای خط تولید تامین کنیم و تقریباً یک دوم ظرفیت و یا یک خط و نیمِ ما فعال نیست و اکنون نسبت به شرایط قبلی میزان فعالیت کاهش پیدا کرده است.

وی راجع به مشارکت با شرکت های خارجی عنوان کرد: اغلب شرکت ها در هر صنعتی مانند خودروسازی، کشتی سازی، ساعت سازی، یک سری مادر دارند، این شرکت های اصلی و مادر استراتژی-های نوآورانه را دنبال می¬کنند، و سرمایه گذاری آن ها هم به صورت جهانی است. با توجه به تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران صورت گرفته، تحت لیسانس به شرکت های ایرانی اختصاص نمی دهند و اگر هم داده باشند ، فعال نیست با وجود اینکه یکی از اهداف ما این است که تا آخرِ سال ۱۴۰۴ بتوانیم با یکی از شرکت های بزرگ لوازم خانگی مشارکت داشته باشیم ما حتی این کار را به سر انجام رسانده بودیم و نقشه های فازِ دوم را گرفته بودیم ولی در حال حاضر نصف کار با توجه به شرایط فعلی کشور بی نتیجه ماند.

فتاحی در مورد سطح محصولات شرکت در مقایسه با فناوری جهانی تولید افزود: فناوری را شما می توانید از رضایت مندی مشتری و از جایی که رقابتِ واقعی مطرح است حس کنید، یعنی اگر بخواهیدمتوجه شوید یک تولیدی یا یک بنگاهِ اقتصادی رقابت پذیر است یا خیر، باید بتواند در بازارِ رقابتی حضور داشته و سهمی از آن بازار را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر شرکت های تولیدی ایرانی بخواهند خودشان را مقایسه کنند و بدانند که جایگاهِ آنها از نظر کیفیتِ جهانی و تکنولوژی در چه سطحی است، باید صادرات داشته باشند و این بازارهای صادراتی است که که نشانگر این است که چه سهمی از بازار را در آنجا دارید. شرکت امرسان خوشبختانه صادراتِ خوبی به کشورهای منطقه دارد و و در حال حاضر با دانشگاه شریف هم کارهای فنی و کارهای استانداردمان را انجام و همین طور آماده صادرات و برپایی نمایشگاه های مرتبط در کشورهای یوگسلاویِ سابق، بلغارستان، نیز هستیم.امرسان تنها دارنده درجه بندی+++A در ایران
مدیر عامل شرکت امرسان بیان کرد: یک شرکت زمانی میتواند بهترین تولید را داشته باشدکه از نظر گریدِ انرژی بهترین گرید با مصرفِ کم را دارا باشد زیرا مردم تمایل دارند که کمترین هزینه را پرداخت و بهترین بازدهی را هم از محصولات بگیرند. به این دلیل است که شرکت ما تنها دارندۀ گرید +++A در ایران را دارد. و ما این را با سازمانِ بهره¬وریِ سابا کار کردیم.

فتاحی راجع به گارانتی های شرکت اظهار کرد: تمام محصولات شرکت امرسان سه سال گارانتیِ کامل دارد، یعنی از نصب و راه اندازیِ رایگان شروع می شود و طی سه سال هرگونه مشکلی پیدا کرد بدون هیچ-گونه دریافتی از مشتری محصول را تعمیر می کنیم. ما به کارمان اطمینان داریم و برای این امرپروژه تعریف کردیم که تامین کنندگان مان را راضی ، و گریدمان را بالا آوردیم تا آنها قطعاتِ باکیفیت به ما بدهند تا بتوانیم از آن قطعات در محصولاتمان استفاده کنیم.

مدیر عامل امرسان در مورد میزان و روندِ صادرات کشور در سال های اخیر گفت: به کشورهای منطقه مانند عراق صادرات انجام می دهیم در عراق با چند برند حضور داریم و سهم بازارِ نسبتاً قابل قبولی داریم و براساسِ چشم انداز ما تا سال ۱۴۰۴باید جزو سه برندِ برترِ منطقه باشیم . در حال حاضر هم تیم ما در نمایشگاه لبنان حضور دارد و تیم دیگر در آذربایجان مشغول برنامه ریزی هستند.

در حال حاضر سهم ما در بازارِ داخلی نزدیک به ۲۱ درصد است بین ۱۹، ۲۰ و ۲۱ درصد نوسان داریم، کلِ مصرف کشور ما در حد ۱۲۰۰، براساس آمار وزارت صنایع حدود ۱۲۰۰ تولیدِ داخل است و حدود ۲۰۰، ۳۰۰ عدد واردات داریم.

فتاحی در خصوص وضعیت بازار با وجود تحریم ورود لوازم خانگی عنوان کرد: روندِ بازار بهتر شده است ولی با توجه به اینکه درآمدِ مردم تغییری نکرده است با این وجود تقاضا برای تولیداتِ باکیفیت بیشتر است، یعنی تقاضا بیشتر از عرضه است ولی متاسفانه نوسانِ دلار باعث می شود که این بازار هم نوسان پیدا کند.

وی در خصوص حضور در نمایشگاه لوازم خانگی گفت: حتما در این نمایشگاه شرکت خواهیم کرد،تمام فروشگاه های سطح شهر می توانند انبارِ ما باشند و در هر رده بندی هم می وانیم وارد شویم یکی دیگر از آیتم های ما این است که بهترین تولیدکننده و فروشندۀ لوازم خانگی در کشور باشیم، و جزو سه برندِ برترِ صادراتی در منطقه باشیم تا بتوانیم با ترکیه که در حال حاضر در حوزه لوازم خانگی در منطقه قدرت دارد رقابت کنیم.

مدیر عامل شرکت امرسان در انتها در خصوص برنامه های شرکت در پشتیبانی حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله تصریح کرد: ما یک وظیفه اجتماعی داریم و در این گونه موارد حتماً در کنار هموطنان باشیم در سایت شرکت آمده بود که تعداد زیادی محصول را نه به صورت رایگان ولی با قیمت-های مناسب طی قراردادی که با هلال احمر بستیم به مناطق سیل زده و خسارت دیده ارسال کردیم . درخواست من از هموطنان این است محصول ایرانی را بی کیفیت ندانند در حال حاضر در خط تولید ما برندهایی که اجازۀ ورود ندارند وارد شده، اما ما دست از تولید و تلاش برای بهبود اقتصاد ملی بر نخواهیم داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا