کد خبر: 111001114925
جهانروزنامه

چین اولین بازار ملی “دارایی دیجیتال” را راه اندازی می کند

ترجمه: سلیم حیدری

طبق گزارش ها، پلتفرم NFT تحت حمایت دولت بر روی یک بلاک چین ساخته خواهد شد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، چین در حال آماده شدن برای راه‌اندازی اولین بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) تحت حمایت دولتی خود است، زیرا همچنان به پذیرش فناوری بلاک چین ادامه می‌دهد.

طبق گزارش رسانه ها، چین در حال آماده شدن برای راه اندازی اولین بازار رمز ارز غیرقابل تعویض (NFT) تحت حمایت دولتی خود است و همچنان به پذیرش فناوری بلاک چین ادامه می دهد.

پلت فرم NFT با نام «پلتفرم تجارت دارایی دیجیتال چین» در پکن راه اندازی خواهد شد.

این پلتفرم یک بازار ثانویه خواهد بود که به کاربران امکان می دهد حق نسخه برداری دیجیتال، حقوق مالکیت و کلکسیونی ها را مبادله کنند.

طبق گزارش ها، این نمایشگاه توسط بورس فناوری دولتی چین با همکاری نمایشگاه های هنری تحت حمایت دولت چین و یک شرکت خصوصی به نام Huban Digital Copyrights اداره می شود.

بر اساس گزارش ها، بلاک چین زیربنایی این پلتفرم «زنجیره حفاظت فرهنگی چین» نامیده می شود.

بلاک چین معمولاً یک پلتفرم غیرمتمرکز برای معاملات و اطلاعات بازار باز است.

با این حال، زنجیره‌های عمومی در چین غیرقانونی هستند، زیرا دولت از همه سیستم‌های اینترنتی می‌خواهد تا هویت کاربران را تأیید کنند و به تنظیم‌کننده اجازه دهند در صورت «فعالیت‌های غیرقانونی» مداخله کند.

چین علیرغم بدبینی نسبت به ارزهای دیجیتال، یکی از اولین کشورهایی بود که صنعت NFT را پذیرفت. در سال ۲۰۲۱، پکن تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و از شهروندان خواست که از آنها دوری کنند.

در نتیجه، NFT ها (کلکسیون های دیجیتال در چین) در این کشور بسیار محبوب شده اند.

در ماه نوامبر، دادگاه اینترنت هانگژو چین حکم داد که NFT ها دارایی مجازی هستند که توسط قانون محافظت می شوند، زیرا آنها “ویژگی های عینی حقوق مالکیت مانند ارزش، کمبود، قابلیت کنترل و تجارت” را به اشتراک می گذارند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا