کد خبر: 02030028386
تولید و بازرگانیدولت

کارآفرینان باید دور دولت را بگیرند

یک کارشناس حوزه کار از جوانان خلاق و کارآفرین به عنوان سرمایه های عظیم کشور یاد کرد و گفت: اگر حقیقتا دنبال رفع موانع تولید هستیم باید افراد کارآفرین و اهل تولید دولت را احاطه کنند.

حمید نجف ـ در گفت وگو با ایسنا، بر لزوم شناسایی کارآفرینان کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کارآفرینان نخبه زیادی در کشور داریم که وزارت کار و وزارت صمت می توانند آنها را شناسایی کنند و دولت از طریق بانکها و مکانیسم هایی که در اختیار دارد مورد حمایت قرار بدهد.

وی ادامه داد: کارآفرینان سرمایه های اصلی کشور به شمار می روند و می توانند از طریق کمکهای مختلفی که دولت با در اختیار گذاشتن وام و تسهیلات بانکی یا زمین مورد نیاز به آنها می کند، تولیدات و محصولات خود را عرضه و در اقتصاد نقش آفرینی کنند.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: کارآفرینان،  بودجه و سرمایه خود را به خارج نمی برند و می خواهند در داخل کشور کارآفرینی و اشتغالزایی کنند بنابر این باید آنها را حمایت کنیم و ظرفیتها و توانمندیهای آنها را به کار بگیریم.

نجف با بیان اینکه مدیریتها در کشور باید به مدیران کارآفرین و افراد کارآمد سپرده شود، گفت: سالهای سال است که تاکید داریم به جای یک عده افراد تاجر مسلک که کارشان واردات است، افراد کارآفرین و اهل تولید دور دولت را بگیرند.

اگر واقعا دنبال رفع موانع تولید و مانع زدایی از بخش تولید هستیم باید به این مساله توجه جدی داشته باشیم.

این کارشناس حوزه کار دادن وام های اشتغال برای ایجاد کارگاههای کوچک را از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از کارآفرینان عنوان کرد و افزود: دولت باید خط مشی اصلی در بحث کارآفرینی را ترسیم و برای چشم انداز آینده برنامه ریزی کند.

اگر امروز سرمایه گذاری کنیم ثمره آن را چند سال دیگر برداشت می کنیم؛ مهم این است که بازار در آینده با جوانان خلاق و کارآفرین پیش برود و اقتصاد کشور به پشتوانه این سرمایه های عظیم به پیشرفت برسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا