کد خبر: 28030032930
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

کارنامه تجارت خارجی ایران در سال ۹۹ منتشر شد

براساس گزارش بانک مرکزی، صادرات ۱۲ماهه سال گذشته ۳۴میلیارد و ۹۹۸میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸میلیارد و ۸۹۳میلیون دلار ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از بانک مرکزی، بانک مرکزی آمار ماهانه صادرات و واردات سال ۹۹ را منتشر کرد که بر این اساس بیشترین میزان صادرات در مهر سال گذشته با رقم ۴میلیارد و ۶۷۲میلیون دلار انجام شد. بیشترین میزان واردات نیز در اسفند با ۴میلیارد و ۵۷۲میلیون دلار به ثبت رسید. همچنین بررسی آمارها حاکی از این است که به جز مهر، تراز تجاری در ۱۱ماه دیگر سال منفی بوده است.

براساس این گزارش، صادرات در مجموع ۱۲ماهه سال گذشته ۳۴میلیارد و ۹۹۸میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸میلیارد و ۸۹۳میلیون دلار ثبت شد. سال گذشته در فروردین ۱۹۳۱میلیون دلار واردات داشتیم که در مقابل ۱۶۵۲میلیون دلار هم صادر کردیم. میزان صادرات و واردات دومین ماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۲میلیارد و ۶۴۸میلیون دلار و ۳میلیارد و ۱۱۰میلیون دلار به ثبت رسید.

واردات خرداد نیز ۲میلیارد و ۵۷۹میلیون دلار و صادرات در این ماه نیز ۲میلیارد و ۶۴میلیون دلار بود. ایران در تیر ماه سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۲میلیون دلار واردات از دیگر کشورهای دنیا داشت و ۲میلیارد و ۳۴۹میلیون دلار نیز کالا به دنیا فروخت.

آمار واردات در مرداد نیز در حالی به ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار رسید که میزان صادرات ۲میلیارد و ۱۶۲میلیون ثبت شد. آخرین ماه تابستان سال ۹۹ نیز با واردات ۳میلیارد و ۷۶میلیون دلاری و صادرات ۲میلیارد و ۶۹۱میلیون دلاری بسته شد. همچنین ۳میلیارد و ۲۵۷میلیون دلار و ۴میلیارد و ۶۷۲میلیون دلار نیز به ترتیب واردات و صادرات مهر سال گذشته بود که رکورد صادرات در این سال را زد.

در آبان واردات اندکی کاهش داشت و به رقم ۳میلیارد و ۹۲میلیون دلار رسید. صادرات نیز در این ماه با کاهش همراه بود و ۳میلیارد و ۲۱۰میلیون دلار ثبت شد. آذر ماه سال گذشته واردات و صادرات به ترتیب ۳میلیارد و ۷۲۶میلیون دلار و ۳میلیارد و ۶۶۴میلیون دلار بود.

نخستین ماه از فصل زمستان نیز با واردات ۳میلیارد و ۷۸۱میلیون دلاری و صادرات ۲میلیارد و ۹۵۱میلیون دلاری آغاز شد. واردات در بهمن نیز با رقم ۳میلیارد و ۶۸۲میلیون دلار و صادرات ۳میلیارد و ۱۳۵میلیون دلار به ثبت رسید. در نهایت کارنامه تجارت خارجی سال ۹۹ در اسفند ماه با واردات ۴میلیارد و ۵۷۲میلیون دلاری و صادرات ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون دلاری بسته شد. به گونه‌ای که در فصل سوم ۲.۲درصد و فصل بعد به ۸.۲درصد می‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا