کد خبر: 201001116264
جهانروزنامه

کارکنان «رنو» صاحب ۴/۷ درصد از سرمایه این گروه خودرو سازی می شود

گروه خودروسازی «رنو» طرح مالکیت سهام کارکنان خود را نهایی کرد. بدین ترتیب ۹۵ هزار کارمند این گروه بصورت رایگان مالک سهام این گروه خودروسازی خواهند شد. از اینرو سرمایه گذاران در «رنو» از این پس آمیزه‌ای سرمایه‌گذارن سابق با کارکنان این گروه خواهند بود.

درنیمه ماه نوامبر(اواخرآبان) «لوکادومِئو»مدیرعامل نشان لوزی یک هفته پس از روز اختصاصی سرمایه گذاران این گروه خودروساز؛ طی ترسیم نقشه راه جدید گروه متبوعش ، طرح جدید مالکیت سهام کارکنانش را اعلام کرد.

گرچه سرمایه‌گذاران از اعلام این طرح پنج بخشی چندان راضی به نظر نمی‌رسیدند اما در عوض با این تصمیم حداقل ۴۰ هزار کارمند به تعداد سرمایه گذاران اضافه می‌شوند.

براساس این طرح حداقل ۹۵هزارتن از۱۱۰ هزار کارمند این گروه بصورت رایگان مالک حداقل شش سهم می‌شوند. در این میان ۴۰ هزار کارمند نیز سهامی اضافه برآن به ارزش ترجیحی ۰۲/۲۲ یورو خریداری کرده‌اند.

کارکنان «رنو» بر اساس این طرح جدید در کل مالک تعداد۲۶۹۸۱۹۰ سهم می‌شوند. این خود به اندازه ۹۱/۰ درصد از کل سرمایه گروه«رنو» است.

این میزان سهام یا در صندوق مشترک شرکتی ثبت می‌شود و یا دربرخی کشورها در حسابهای شخصی خود کارکنان ثبت می‌شود.

در چارچوب « برنامه اهدای فراوان سهام» درمجموع تا ۷ فوریه ۲۰۲۳ (۱۸بهمن۱۴۰۱) به تعداد ۸۱۲۶۰۸ سهم بصورت رایگان به ۹۵۳۹۶ تن از همکاران گروه خودروسازی «رنو» اعطاء می‌شود.

۴۰۳۰۷ تن از کارکنان نیز هرکدام با سرمایه‌گذاری ۱۱۶۰ یورو تعداد بیشتری سهام برای خود خریدند. بدین ترتیب اینان با پرداخت۴۱۵۲۰۰۰۰یورو تعداد ۱۸۸۵۵۹۰سهم خریداری کردند.

هدف مدیریت«رنو» سه برابر کردن تعداد کارکنان سهامدارتا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸) است تا بدین ترتیب میزان ۱۰درصد سرمایه این گروه در اختیار کارکنانش باشد. این رقم تا قبل از اجرای این طرح ۵/۳درصد است.

«لوکا دُمِئو» مدیرعامل «رنو» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما ازانقلابی که در گروه خودروسازی خود در مالکیت سهام کارکنان بصورت رایگان ایجاد کردیم بسیار خرسندیم.

این نشانگر اوج اعتماد متقابل دراین گروه برای به اجرا درآمدن جهت دهی های راهبردی اعلام شده در ماه نوامبر(آبان) است.

با اجرای این طرح همه مجموعه کارکنان از ارزش افزوده ای که در گروه ایجاد می شود بهره‌مند شده و در تقویت توانمندیهای آن مشارکت در درازمدت خواهند کرد.

با شروع طرح مالکیت رایگان سهام کارکنان؛ آنان مالک ۷/۴ درصد سرمایه شرکت«رنو» می شوند. رسیدن به این مرحله برای ما بسیار اهمیت دارد تا با تکیه برآن بتوانیم تا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸)  سهم سرمایه کارکنان را از این مسیر به ۱۰درصد برسانیم.»

منبع:فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا