کد خبر: 21090060537
راه و مسکنروزنامه

کاهش شرط مالکیت خصوصی از ۱۶ سال به حداکثر ۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، با اختیاری که هیات دولت به وزارت راه و شهرسازی محول کرده است شرط نداشتن مالکیت خصوصی برای ثبت‎نام در طرح نهضت ملی مسکن از ۱۶ سال به حداکثر ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

محمود محمودزاده، در گفت‌و گو با ایرنا درباره تغییر در مقررات مربوط به «فرم ج» افزود: بر اساس مصوبه دولت تعداد سال‌های عدم مالکیت خصوصی و حداقل سابقه سکونت بر عهده‌ وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وی علت اتخاذ این تصمیم را تسهیل‌گری دولت برای خانه دار شدن مردم اعلام‌کرد و افزود: این شرایط برای شهرهای مختلف متفاوت است و اکنون وزارت راه در حال بررسی و تکمیل دستورالعمل جدید است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که بسیاری از مستاجران فعلی، زمانی صاحبخانه بودند و بعد از فروش ملک خود از تورم بخش مسکن جامانده‌اند و نتوانستند مجدد صاحبخانه شوند، وزارت راه و شهرسازی در حال کاهش مالکیت خصوصی به حداکثر ۵ سال است.

وی گفت: بر اساس شرایط فعلی، عدم سابقه مالکیت خصوصی از ابتدای سال ۸۴ ملاک است. یعنی متقاضی از ۱۶ سال قبل نباید صاحبخانه باشد. بر اساس مصوبه جدید این عدد به حداکثر ۵ سال کاهش پیدا می‌کند.

محمود زاده گفت: قرار است تعداد سال‌های مالکیت در کلانشهرها، شهرهای بزرگ و سایر شهرها نیز متفاوت باشد.

وزیر راه و شهرسازی نیز اخیرا گفته است مقررات مربوط به «فرم ج» با مصوبه دولت تغییر کرده است و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

رستم قاسمی گفته است: این بدان معنی است که ریزش افراد در پالایش کمتر خواهد بود. از سوی دیگر اکنون مجردین نیز می‌توانند در این طرح ثبت‎نام کنند البته این تغییر هنوز در سامانه جاری نشده است، بنابراین در این طرح متقاضیان زیادی خواهیم داشت.

 تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن دی اعلام می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا