کد خبر: 230502135355
روزنامهعصر انقراض (طنز)

کره جنوبی یک قدم تا نابودی فاصله دارد

روزنامه جوان: «کره جنوبی باید تاوان بدهد.»

راضیه حسینی

احتمالاً الان با خودتان فکر کرده‌اید چه تاوانی می‌تواند برای یک کشور که به تعهداتش عمل نکرده است مناسب باشد؟ یعنی پیشنهاد روزنامه‌ جوان چه بود؟ آیا تحریم همه‌ی کالاهای کره‌ای از قبیل انواع لوازم خانگی و خودروهای این کشور؟ البته که این مورد نمی‌تواند اتفاق بیفتد؛ چون اساساً لازمه‌ی تحریم یک کالا، وجود آن در بازار است. هرچند گوشی‌های موبایل هنوز در بازار وجود دارند.

مسئولان می‌توانند در جهت حمایت از تولید داخلی و تنبیه کره جنوبی، همه‌ی گوشی‌های موبایل را از سطح بازار جمع‌آوری کنند و با این کار شرکت سامسونگ را به خاک سیاه بنشانید.

شاید به دنبال این هستند که ایران، بازار کره را تحریم کند و هیچ کالایی به این کشور صادر نکند. اگر بتوانید با ذکر مثال یک کالای خارج شده از ایران و وارد شده به بازار کره را نام ببرید، حتماً از شما تقدیر و تشکر ویژه‌ای به عمل می‌آوریم.

گزینه‌ نظامی هم که هیچ وقت مدنظر دوستان در روزنامه‌ی جوان نبوده و نیست. بستن تنگه‌ی هرمز هم که احتمالاً در این موضوع به درد نمیخورد.

اگر هم مفید بود، مربوط به پیشنهادات روزنامه‌ی کیهان است و اصلاً سرقفل این پیشنهاد به نام‌شان خورده.
اما ناامید نشوید. روزنامه‌ی جوان برای مسئولان پیشنهاد ویژه‌ای دارد . این روزنامه اعلام کرد که «پخش سریال‌های کره‌ای باید متوقف شود.» بله خودش است.

پیشنهادی استثنایی و جذاب. کاری که کره را نابود خواهد کرد. مطمئناً پس از این اتفاق «کیدراما» دیگر جایی در جهان نخواهد داشت. همه‌ی بازیگرانش دچار افسردگی می‌شوند و از آن‌جایی که مسئولان کره‌ای‌ خیلی احساسات رقیقی دارند، برای نجات بازیگران، حتماً دست به کار می‌شوند و به همه‌ی تعهدات‌شان عمل می‌کنند.

این می‌تواند درس عبرتی باشد برای باقی کشورها و مخصوصاً امریکا. اگر می‌خواهد هالیوود با خاک یکسان نشود، بهتر است همه‌ی تحریم‌ها را بردارد. اگر می‌خواهد باز هم بتواند فیلم‌های هپی فاین و محبوب بسازد بهتر است آخر داستان مذاکره را هپی فاین تمام کند.

فقط کافی است روزنامه‌ی جوان پیشنهاد بدهد که برای تنبیه مقامات آمریکایی همه‌ی فیلم‌های هالیوودی را تحریم می‌کنیم و دیگر از آن‌ها فیلم نمی‌گیریم.

اصلاً مهم نیست که اصلاً فیلمی از هالیوود خریده نمی‌شود، چیزی که اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کردن این مطلب است. همین که بفهمند ممکن است روزی فیلم‌های‌شان را بخریم و بعد روزی دیگر تحریم کنیم، خودش شوک بزرگی است.

مسئولان کره‌ای، لطفاً هر چه سریع‌تر مشکلات را برطرف کنید. ما این‌جا مغزهای متفکری داریم که می‌توانند نابودتان کنند. خودتان را به دردسر نیندازید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا