کد خبر: 1809997906
اقتصاد کلان

کمبود روغن و مرغ ؛ نتیجه نبود قوانین زیر ساختی توزیع نتیجه

به گفته نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران ما در تمام بحران‌های اخیر مانند کمبود روغن، تخم مرغ، مرغ و غیره به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعی‌اند و حتی فراوانی هم داشتیم.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران گفت: ما در تمام بحران‌های اخیر مانند کمبود روغن، تخم مرغ، مرغ و غیره به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعی‌اند و حتی فراوانی هم داشتیم.

خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران گفت: ساختار کسب و کار سنتی ایران در حال حرکت به سمت مدرنیته است اما هنوز دستگاه‌های ذی‌صلاح مانند خود اتاق اصناف، وزارت صمت، سازمان صمت و اتحادیه‌های صنفی درک جدی از این قضیه ندارند.

وی افزود: ما در تمام بحرانهای اخیر مانند کمبود روغن، تخم مرغ، مرغ و غیره به این نتیجه رسیدیم که این کمبودها مصنوعیاند و بلکه فراوانی هم داشتیم و دلیلش هم نبود مانیتورینگ این حوزه و ناهماهنگی در شبکه توزیع است.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف در حلقه آخر نظارتی قرار می‌گیرند گفت: هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تقصیر را به گردن هم می‌اندازند که این موضوع ناشی از نبود زیرساخت تأمین و توزیع و اراده جدی برای ایجاد یک ساختار مانیتورینگ است.

ابراهیمی نیا تدوین قوانین زیرساختی مناسب بر اساس آمایش سرزمینی در نظام تامین و توزیع را ضروری دانست و گفت: اگر این زیرساخت فراهم شود کمبود و مازاد کالاها به سرعت مشخص و مشکل حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما کالا به وفور داریم اما تا زمانی که دوگانگی نرخ ارز و بحث‌های انحصاری و تصمیم‌گیری بدون حضور اصناف ادامه داشته باشد قطعاً افراد خائنی هم پیدا می‌شوند که با احتکار و رانت و غیره به ثروت برسند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه شرایط کنونی بحرانی نیست گفت: ما در شرایط عدم برنامه ریزی در نظام توزیع هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا