کد خبر: 14010175959
روزنامهشرکت ها

گام‌های تازه مارگارین؛ در مسیر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی

با تکیه بر شعار مورد تاکید مقام معظّم رهبری در سال ۱۴۰۱؛ مبنی بر«تولید، دانش‌بنیان و اشتعال‌آفرینی»؛ مجموعه بزرگ مارگارین؛ می‌کوشد تا در راستای تحقق این شعار ارزنده و امیدآفرین حرکت نماید و  بستر مناسبی برای بهینه‌سازی محصولات  روغنی و افزایش میزان تولیدات مورد نیاز مشتریان خود در میان اصناف؛ صنایع و خانوارها فراهم کند.

حرکت شایسته و سازنده‌ای که بی‌تردید به «اشتغال آفرینی» و به کارگیری نیروهای خلاق؛ تازه نفس و با انگیزه منجر خواهد شد و در درازمدت تحرک و پویایی قابل اعتنایی در میان نیروهای مشتاق کار و تلاش و خدمت به هم میهنان عزیز؛ ایجاد خواهد کرد.

تنها در این صورت  است که می‌توان به مسائل «تولید» به عنوان‌ مهم‌ترین دغدغه دولتمردان اهمیت داد و به فرموده مقام معظّم رهبری از تولید به عنوان اصلی‌ترین کلید رونق اقتصادی و رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود به خوبی سود جست و در مسیر رشد و تعالی گام برداشت. به ویژه که می‌دانیم در ادامه سال‌ها کار و تلاش برای دستیابی به شیوه‌های خلاقانه و نوآورانه با هدف ارتقای کیفی محصولات؛ چنین کوشش‌هایی گریز ناپذیر خواهد بود. چراکه به خوبی می‌دانیم، امروز بیش از هر زمان دیگری به کار و تلاش و همدلی و هم‌افزایی یعنی همدلی و هم‌افزایی میان ملت، همدلی و هم‌افزایی میان مسئولان و همدلی و هم‌افزایی میان ملت و مسئولان نیاز داریم.

 شاید به همین دلیل است که امروز، در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری‌ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، امر تولید در مرکز توجه و هدف  اصلی مسئولان قرار گرفته است تا در عمل و فراتر از شعار نشان داده شود که به راستی « تولید» کلید حل دشواری‌ها و راه اصلی عبور از مشکلات ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه خواهد بود و  نجات جامعه امروزمان با پشتوانه رونق تولید ملی و پاسخگویی به مشتریان صنف، صنعت و خانوار تحقق خواهد یافت.

فرایندی که صد البته از رهگذر تولید دانش‌بنیان و تولید اشتغال‌آفرین در کشور ما را به نتیجه‌ای دلخواه می‌رساند و در کارخانه تولید روغن برای برای مشتریان صنف؛ صنعت و خانوار اشتغال‌آفرینی را نیز تضمین خواهد کرد و با ارتقای کیفیت تولیدات کشاورزی؛ به افزایش بهره‌‌وری نیز منجر خواهد شد و در مسیر رسیدن به خودکفایی در برخی از  اقلام کشاورزی همچون دانه‌های روغنی نیز گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

اگر بخواهیم با نگاهی واقع‌بینانه و متکی به پژوهش‌های کارشناسانه، به ضرورت توجه و رویکرد عملی به مقوله پراهمیت تولید دانش‌بنیان بپردازیم، پیش از هر اقدامی باید با شاخصه‌های مورد نیاز شرکت‌ها یا مجموعه‌های دانش‌بنیان تولیدی، به خوبی آشنا شویم تا محصولات و خدماتی که با استفاده از تجارب ارزنده بخش تحقیق و توسعه کارخانه مارگارین ارائه می‌دهیم، اولا  به نوعی «منحصر به فرد» و به دشواری قابل تقلید باشند . ثانیا به دلیل وابسته نبودن به متخصصان خارجی، به تدریج ما را در مسیر خود اتکایی قرار دهند.

امید که در سال جدید در حالی که زمینه‌ها و ظرفیت‌های افزایش تولید؛ ارتقای کیفیت محصولات و ایجاد حداکثر سود برای سهامداران به خوبی آماده و مهیا شده است؛ مساعدت‌ها و همراهی‌های مشفقانه دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیز در تحقق  این اهداف ارزنده پشتبان این  مجموعه بزرگ باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا