کد خبر: 19020025478
روزنامهعصر انقراض (طنز)

گاو نذر می‌کردید بهتر بود (طنز)

راضیه حسینی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسلامشهر: «برای سربلندی مردم در انتخابات ۱۱۰ گوسفند نذر کرده‌ایم.»

ما تا به حال فکر می‌کردیم هر نامزدی که بعد از انتخاب پیروز شد، سربلند می‌شود و از فردای روز انتخابات هم تلاش می‌کند تا ما را سربلند کند. ولی تازه متوجه شدیم قضیه برعکس است. خدا کند بتوانیم از عهده این مسئولیت برآییم و نامزدهای ریاست  جمهوری را سربلند کنیم. هرچند مسئولیت اصلی، بعد از انتخاب رئیس‌جمهوری شروع می‌شود. ما باید بتوانیم با تمام توان تلاش کنیم تا رئیس‌جمهوری منتخب و کابینه‌اش را سربلند کنیم. کاری نکنیم تا وزیر بهداشت آینده از غصه بنشیند یک گوشه و اسم خودش را بگذارد وزیر مرده‌شورخانه. مراقب فشارهای مختلف به معاون اول دولت باشیم و نگذاریم خدای نکرده آن‌قدر بریزد توی دلش که غم‌باد بگیرد. یک وقت حرفی از نفتی که قرار بود سر سفره‌های مردم بیاید نزنیم و وزیر نفت را غصه‌دار نکنیم. حواس‌مان به کمر دولت باشد تا یک وقت زیر فشارهای اقتصادی خم نشود. نوبتی روی دوش خودمان بگذاریم‌شان و تا دولت بعدی دوام بیاوریم. این بار نگذاریم رئیس‌جمهوری بیچاره بعد از هشت سال حتی یک فیلم هم از موفقیت‌های خودش نداشته باشد.

همچنین باید به محض انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری، یک گروه فیلم‌برداری مجهز به تمامی امکانات از جمله کوادکوپتر، دوربین دید در شب، دوربین ضدآب و پهپاد آماده کنیم. حتی می‌توانیم قبل از انتخاب و در زمان نامزدی، پیش‌فیلمی زیبا از نامزد مورد نظر در کنار جنگل‌ها و دریای شمال تهیه کنیم تا اگر رئیس‌جمهوری شد بچسبانیم به اول فیلم موفقیت‌های ایشان.

البته شاید بهتر بود مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی عوض گوسفند، گاو نذر می‌کردند. به امسال هم می‌خورد و برای تهیه پیش‌فیلم جالب‌تر می‌شد. تصور کنید ابتدای فیلم با این صحنه شروع شود «۱۱۰ رأس گاو، با نظم و ترتیب در حال حرکت به سمت کشتارگاه هستند تا برای سربلندی ما قربانی شوند. بعد یک‌هو دوربین ما را نشان می‌دهد که در حال رفتن به سمت صندوق‌های رأی هستیم تا خودمان را سربلند کنیم.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا