کد خبر: 19020025494
بانک و بیمه

یک مقام مسئول تشریح کرد؛ جزئیات پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، شهرزاد دانشمندی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده‌اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند، گفت: به محض ابلاغ این قانون از سوی دولت به بانک مرکزی، این موضوع به بانک‌ها ابلاغ شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون، افرادی که از سال ۹۷ ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر بانک از طریق ارسال پیامک متقاضی را مطلع می‌کند.

وی افزود: بر اساس قانون، مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر ۲۵ سال (داماد) و ۲۳ سال (عروس) ۱۰۰ میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

دانشمندی درباره وثیقه‌های این تسهیلات گفت: وثیقه‌ها بر اساس اعتبارسنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک‌ها بنا بر شرایط متقاضی و اعتبارسنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت باز پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا