کد خبر: 26020026940
صنعت و معدن

۱۲۰۰ مگاوات مصرف برق مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف برق مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز حدود ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات تخمین زده می شود و این در شرایطی است که فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیرمجاز امسال بسیار برای صنعت برق تهدید کننده است.

به گزارش ایسنا مصطفی رجبی مشهدی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه روز گذشته مصرف برق کشور به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که بیش از ۶۰۰۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته بیشتر بود، اظهار کرد: این میزان افزایش مصرف، معادل مصرف برق در ۶ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است که رقم قابل توجهی است.

وی افزود:این میزان افزایش مصرف، در شرایطی که کم بارشی و محدودیت ظرفیت تولید برق داریم، فشار زیادی را نیروگاههای ما و شبکه برق کشور برای تأمین برق تحمل می کنند که از همه مردم می خواهم که در مصرف برق رعایت کنند.

 سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه بر اساس تخمینی که مراکز علمی خارج از کشور در خصوص مصرف برق ماینرها و مراکز استخراج رمز ارز زده اند به این صورت است که حدود ۱۵ هزار مگاوات صرف مصرف برق این مراکز می شود، گفت: از این رقم با توجه به اینکه تخمین زده می شود ۸ تا ۱۰ درصد از این میزان در ایران مصرف می شود، حدود ۱۵۰۰ از افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق مربوط به مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز است.

رجبی مشهدی افزود: مشترکانی که از وزارت صمت مجوز دارند و اقدام به خرید انشعاب به صورت قانونی کرده اند، حدود ۲۰۰ مگاوات مصرف برق می کنند، بقیه مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ما ۳۵۲ مگاوات مصرف برق توسط مراکز غیرمجاز را کشف کردیم و پیش بینی ما این است که ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات دیگر مصرف برق توسط مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز در حال انجام است، گفت که فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیرمجاز امسال بسیار برای صنعت برق تهدید کننده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق در حال شناسایی مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز هستیم و حتما با کسانی که از شبکه برق کشور به صورت غیرقانونی استفاده کنند، برخورد خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا