کد خبر: 170801107691
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تغییر دهک حتی با خرید تخم‌مرغ (طنز)

تغییر دهک یارانه‌بگیران با خرید سهمیه ۲۰۰۰ دلاری

راضیه حسینی

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی است، اطلاعات هویتی افرادی که اقدام به خرید دلار با کارت ملی خود می‌کنند، به عنوان فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت خواهد شد و معیاری برای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت.

به زودی شاهد خبرهای دیگری هم خواهیم بود: «تغییر دهک یارانه‌بگیران با خرید دو عدد تخم‌مرغ»

سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در ادامه افزود: «اگر خرید گوجه هم به تخم‌مرغ‌ها اضافه شود، یارانه خانوار مربوطه کلاً حذف خواهد شد. بدیهی است خرید خود مرغ می‌تواند امکان گرفتن یارانه را تا هفت نسل بعد از شما نیز از بین ببرد.»

 یارانه پول هنگفتی است که همین‌طور بی‌خودی به مردم تعلق نمی‌گیرد. باید فرد واقعاً در تنگ‌دستی باشد تا این موهبت بزرگ به حسابش واریز شود.

البته معنی تنگ‌دستی در مملکت ما با معنی آن در بلاد دیگر متفاوت است. مسئولان ما روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا این واژه در درست‌ترین و غلیظ‌ترین حالت خود معنی پیدا کند.

مردم طوری تنگ‌دست شوند که از چند روز قبل، دم باجه‌های عابربانک منتظر واریز یارانه بمانند، و هنگام واریز از خوش‌حالی سر از پا نشناسند. تنگ‌دست یعنی آدم‌هایی که به نان شب محتاج‌اند.

یارانه‌شان واریز نشده خرج می‌شود. اصلاً تا به حال دلار را از نزدیک ندیده‌اند. به عالم و آدم بدهکارند و عوض کارت به کارت، مدام قرض به قرض می‌کنند.

 اما افرادی که منتظر واریز یارانه نیستند یعنی ریگی به کفش‌شان است و هنوز دست‌شان برای خرید یک چیزهایی باز است. این‌ها باید به سرعت شناسایی شوند و در فهرست دست‌بازها قرار بگیرند.

شوخی که نیست. این‌همه پول قرار است به حساب‌شان واریز شود. مسئولان باید بدانند واقعاً نیازمندند یا در حال پس‌اندازند و می‌خواهد چند وقت دیگر با این پول‌ها کلی دلار بخرند و به خارج سفر کنند. آن‌جا در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کنند و حتی شاید شرکت‌های دانش‌بنیان بزنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا