کد خبر: 240801108581
جهانروزنامه

آمازون در آستانه اخراج ۱۰ هزار تن از کارکنانش

اگر خبراخراج ۱۰ هزار کارمند آمازون تأئید شود این مهمترین رخداد در این غول دیجیتالی آمریکا پس از موارد مشابه در توئیتر و مگا خواهد بود.

نیویورک تایمزبا انتشار خبری اعلام کرده آمازون قصد دارد ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج کند. این غول فروش برخط آمریکایی بدین ترتیب آخرین بن سازه خدمات دیجیتالی خواهد بود که درواکنش به بحران اقتصادی پیش آمده تصمیم به اجرای این رویداد تاریخی خود گرفته است.

البته این مقدار تنها حدود یک درصد ازجمعیت شاغل در این گروه دیجیتالی خواهد بود. در اواخر سال  ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰) نیروهای شاغل در آمازون در جهان۶/۱ میلیون نفر برآورد شده‌است.

مطالب پیشنهادی

بخش مهمی از این نیروها شامل کارگران فصلی، نیروهای بکارگیری شده برای زمان های شلوغ کاری به ویژه در ایام جشنهای پایان سال و مناسبت هایی نظیر آنست.

براساس خبر نیویورک تایمز عناوین شغلی اشاره شده مربوط بخش «آمازون دیوایس» دستگاه های الکترونیکی مجهز به نظامهای کمکی صوتی «اَلِکسا» و کتاب خوان های الکترونیکی « کیندل» در بخش خرده فروشی و همچنین در بخش منابع انسانیست.کشورهایی که شامل این خبر می شوند مشخص نشده است.

براساس مطالب منتشره در نیویورک تایمز تعداد کارکنان اخراجی ممکن است افزایش یابد. درصورت تأئید این اخبار، مهمترین رویداد تاریخ  این غول فروش برخط آمریکایی در حال وقوع است.

البته آمازون در این مورد به سئوالات خبرگزاری فرانسه پاسخی نداده، اما دوهفته پیش خبر از توقف بکارگیری نیرو در دفاترش داده بود. «متا شرکت مادر فیس بوک» نیزچهارشنبه گذشته خبر حذف ۱۱هزار عنوان شغلی خود معادل ۱۳درصد از کارکنانش را منتشرکرده بود.

برخی دیگر از فعالان عرصه دیجیتالی در آمریکا ازجمله شرکت «اِستریپ» فعال درخدمات پرداخت برخط و شرکت «لیفت» فعال درتهیه خودرو با راننده نیز خبر از اخراج در سطح وسیع کارکنانشان داده‌اند. توئیتر نیز که به تازگی به مالکیت «اِلان ماسک» درآمده، به نوبه خود نیمی از ۷۵۰۰ کارکنانش را اخراج کرده است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا