کد خبر: 060901110478
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

ایالات متحده واردات فناوری چین را به دلیل “خطر” برای امنیت ملی ممنوع کرد

ترجمه: سلیم حیدری

این محدودیت‌ها غول‌های مخابراتی هواوی و زد تی ای را به همراه چندین شرکت دیگر هدف قرار می دهد.

واشنگتن واردات و فروش تجهیزات مخابراتی جدید از بزرگترین تولیدکنندگان چین را به دلیل “خطر غیرقابل قبول” که ادعا می شود برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می کند، ممنوع کرده است.

بر اساس بیانیه روز جمعه کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، این ممنوعیت محصولات فناوری ساخته شده توسط غول های مخابراتی چینی Huawei و ZTE، سازنده تجهیزات نظارتی Dahua Technology، شرکت نظارت تصویری Hangzhou Hikvision Digital Technology، سازنده تجهیزات مخابراتی Hytera Communications، را هدف قرار می دهد و همچنین شرکت های تابعه و وابسته به این شرکت‎ها نیز هدفت این محدویت ها خواهند بود.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC در بیانیه‌ای گفت: “این قوانین جدید بخش مهمی از اقدامات مداوم ما برای محافظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات امنیت ملی مربوط به مخابرات است.

FCC متعهد به محافظت از امنیت ملی ما با اطمینان از اینکه تجهیزات ارتباطی غیرقابل اعتماد برای استفاده در مرزهای ما مجاز نیستند، متعهد است و ما در اینجا به کار خود ادامه می دهیم.”

این آژانس خاطرنشان کرد که مقررات جدید در مورد تاییدیه‌های آتی واردات و فروش تجهیزات اعمال می شود. با این حال، همچنین اعلام کرد که می‌تواند تاییدیه‌های قبلی را لغو کند.

هر پنج شرکت چینی در ماه مارس (فروردین) امسال با هدف محدود کردن دسترسی آنها به بازار ایالات متحده به فهرست موسوم به “فهرست تحت پوشش” FCC اضافه شدند.

FCC در آن زمان اعلام کرد که پکن می تواند از این شرکت ها برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی استفاده کند.

هواوی تاکنون از اظهار نظر در مورد این ممنوعیت خودداری کرده است، در حالی که ZTE، Dahua، Hytera و سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌های رسانه‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

با این حال، اوایل سال جاری، سفارت چین FCC را به “سوء استفاده از قدرت دولتی” و “حمله بدخواهانه” به شرکت های مخابراتی چین متهم کرد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا