کد خبر: 121001115104
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به وقت پادشاهی غذایولوس کبیر (طنز)

وزیر کشاورزی: نگاه کلان دولت رسیدن به کرسی اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیاست /قدرت نظامی در مقابل قدرت غذایی زانو زده.

راضیه حسینی

قدرت نظامی همین‌طور زانو بر زمین نهاده و سر فرود آورده می‌گوید: «سرورم اگر رخصت بدهید برویم دمار از روزگار دشمنان در بیاوریم.»

قدرت غذایی در حالی‌که به افق خیره شده و کمی نیم‌رخ در کادر دیده می‌شود لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید:«نه نظامیستوس. همیشه عجولانه تصمیم گرفتی و نتیجه‌اش رو دیدی.

باید با فکر پیش بری. فقط کافیه من، غذایولوس کبیر، پادشاه جهان، سفره این ناسپاس‌ها رو خالی بگذارم. خواهی دید بدون خونریزی، همه به پایم می‌افتند. به پای بزرگترین قدرت کهکشان‌ها. هم اکنون در حال انجام این کارم و به زودی اثراتش رو می‌بینی.»

قدرت نظامی در حالی که روی زانوهایش تاول زده و کمرش رگ به رگ شده بود، همان‌طور نیمه نشسته و سر فرود آورده می‌گوید: «امر، امر شماست جناب غذایولوس کبیر. اما یک نکته کوچک از قلم افتاده که اگر پادشاه اجازه بدهند عنوان کنم.»

غذایولوس به نشانه تأیید پلک چشم‌ها را بر هم می‌گذارد، ولی نظامیستوس به علت این‌که سرش پایین بود متوجه نشد. غذایولوس هم به‌خاطر این‌که نمی‌خواست استایل نیم رخ خیره به افقش خراب شود، نفهمید نظامیستوس متوجه تأیید او نشده است. آن‌ها دقایق بسیاری منتظر همدیگر ماندند، هفته‌ها و ماه‌ها گذشت و باز هم منتظر ماندند. خورشید چندین و چند بار در افق محو و پدیدار شد و باز هم منتظر ماندند، قرن‌ها گذشت و آنها تبدیل به استخوان‌ و سپس فسیل شدند.

نظامیستوس در آن روز کذایی می‌خواست به پادشاه بزرگ بگوید سفره‌ای که بسته شد یک طرفش داخل سرزمین خودشان بوده است. مردم دارند از گرسنگی می‌میرند.

اگر می‌شد پادشاه بزرگ غذا، گردن خود را کج کرده و به سمت دیگر سرزمین نگاهی می‌انداخت، می‌دید نه زمینی برای کشت مانده و نه آبی برای کشاورزی.

در آن روزگار، بعد از نظامیستوس و غذایولوس، پادشاه دیگری بر سر کار آمد به نام اقتصادوموتیر. این پادشاه با قدرت و سرعت پیش رفت و یک تپه فتح نکرده باقی نگذاشت. او نام خود را به عنوان رکوردشکن تاریخ دنیا به ثبت رساند.

مردم در زمان پادشاهی او سرعت را به حدی تجربه کردند که اصلاً متوجه نشدند چه شد، کجا بودند و کجا خواهند رفت.

شایعاتی وجود دارد که می‌گوید، برخی از آن‌ها آن‌قدر سریع حرکت کردند که به زمان ما رسیدند و هم‌اکنون در نقطه‌ای از دنیا زندگی می‌کنند. البته برخی هم معتقدند گروهی از زمان ما، آن‌قدر با سرعت به عقب رفته که در زمان آن‌ها متوقف شده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا