کد خبر: 151101119509
روزنامهعصر انقراض (طنز)

با دستگاه «دو شیوه» آمارها همیشه درست‌ است (طنز)

راضیه حسینی

دو شیوه چطور می‌تواند آمار را طوری بالا ببرد که حتی از پیش‌بینی‌ها هم جلو بزند؟ آیا این دو شیوه همانی است که مسئولان در هر موردی دست به دامانش می‌شوند و سرآخر آمار اعجاب آوری را نصیب‌شان می‌کند؟ آیا با همین دو شیوه قول‌های مسئولان اجرایی می‌شود؟ رونق اقتصادی، ار بین رفتن تحریم‌ها، سرعت قطار پیشرفت، گذر از زمستان سخت، وفور کالا و…

شاید دولت دستگاهی خاص اختراع کرده که با آن راستی آزمایی‌ها را انجام می‌دهد و اسمش را گذاشته «دو شیوه». طرز کارش هم به این صورت است که افراد در اتاقی در بسته می‌نشینند.

دستگاه روشن شده و امواجی را در اتاق منتشر می‌کند. البته چند نفر هم جهت تنها نماندن فرد مورد نظر، در اتاق حضور دارند که فقط جنبه‌ تشریفاتی دارد. چهار، پنج نفر دیگر هم بالای سر فرد مورد آزمایش حضور دارند؛ برای این‌که اگر وی چیزی نیاز داشت سریعاً تهیه کنند.

آزمایش شروع  و سؤال‌ها پرسیده می‌شود. «آیا شما بیکارید؟ آیا از بیکاری رنج می‌برید؟ آیا تا به حال درد بیکاری را تجربه کرده‌اید؟»

فرد مورد آزمایش بدون این‌که حتی یکی کلمه بگوید، به صورت خودکار مورد ذهن‌خوانی قرار می‌گیرد و تمامی محتویات مغز، از جمله جواب به سؤالات، روی برگه‌‌ی سفید روبرویش نوشته می‌شود. حتی برای دست گرفتن یک خودکار هم به وی زحمت نمی‌دهند و عوامل اجرایی اطراف فرد، این کار را انجام می‌دهند.

جواب‌ها از «دو شیوه» وارد هندزفری داخل گوش عوامل شده و بعد به صورت کلمات، روی برگه نوشته می‌شوند.

خروجی، آماری فوق‌العاده است! در کمال تعجب نه‌تنها یک میلیون، بلکه چهارمیلیون و پانصد شغل ایجاد شده است.

حتی دستگاه، محتویات ذهن یک نوزاد را هم خوانده و او هم اعلام کرده که مشغول به کار است؛ آن هم به صورت دو شیفت.

این موفقیت بزرگ را به مسئولان نخبه و ملت خوشبخت ایران تبریک می‌گوییم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا