کد خبر: 011201121430
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مشکل از سست باوری ما بود (طنز)

راضیه حسینی

عبدالملکی: «مردم باور ندارند که تورم ایجاد شده برای این است که اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی‌شود.» از اول هم مشکل، باور مردم بود. در واقع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در کشور ما، سست باور بودن مردم است.

وعده‌ی ایجاد شغل با یک میلیون تومان هم فقط و فقط به‌خاطر باور نداشتن ما مردم محقق نشد. ما مسبب بیکاری میلیون‌ها انسانیم که می‌توانستند با یک میلیون، شغل ایجاد کنند و به یک میلیاردر تبدیل شوند.

در اینستاگرام با پورش و بی‌ام‌دبلیوشان عکس و فیلم بگیرند و کلیپ موفقیت پخش کنند. ولی هنوز هم دیر نشده است. می‌توانیم از همین امروز شروع کنیم. اصلاً کار سختی نیست.

بیایید از همین لحظه باور کنیم تورم ایجاد شده، برای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی است. چشم‌ها را ببندید، نفسی عمیق بکشید و با خودتان جمله‌ی جناب عبدالملکی را تکرار کنید.

آ‌ن‌قدر تکرار کنید که ملکه‌ی ذهن‌تان شود. درست است که نمی‌دانیم بعد از باور، قرار است چه اتفاقی بیفتد، ولی مهم این است که ما کارمان را انجام دادیم. ما به کائنات پیام «باور کردیم» را فرستادیم. از این به بعد باید منتظر جواب کائنات باشیم.

شاید به زودی همه‌ی مشکلات حل شوند. شاید دیگر گرانی و قیمت بالای دلار و سکه نداشته باشیم.

این ما هستیم که دنیا را با باورهای‌مان می‌سازیم. اگر باور کنیم خودرو ارزان می‌شود، حتماً این اتفاق می‌افتد. اگر باور داشته باشیم که یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد، مسئولان به سرعت این کار را انجام می‌دهند.

تمام وعده‌هایی که انجام نشده فقط به‌خاطر عدم باور ما بوده و بس. ما مقصر همه‌ی مشکلات کشوریم. ما باعث شده‌ایم تورم بالا برود، توان خرید مردم پایین بیاید و خط فقر از سرمان بگذرد. بابت تمام باورهایی که نداشتیم از مسئولان عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

امیدواریم بتوانیم جبران کنیم. از این به بعد باور از ما، کار از کائنات و لایک از مسئولان.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا