کد خبر: 300302130484
روزنامهعصر انقراض (طنز)

 جیبوتی را تنها بگذارید

عنابستانی: «در کل دنیا فقط ایران و جیبوتی هفته‌ای یک روز تعطیل هستند.»

راضیه حسینی

واقعاً حیف است به‌خاطر همین یک مورد، کارنامه‌ی درخشان مسئولان لکه‌دار شود. وقتی تعطیلی روز دوم تصویب شود دیگر می‌توانیم با خیال راحت شبیه کل دنیا شویم و جیبوتی را تنها بگذاریم.

وقتی همه‌ی قوانین کشورمان دقیقاً مانند کل دنیاست، چرا این یکی نباشد؟ از قوانین اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی، فیزیکی ریاضیاتی، تا دینی زیستی علومی… همه و همه با دنیا مو نمی‌زند.

 اجازه بدهید با چند مثال شباهت خودمان را با دنیا مشخص کنیم.

ما هم مثل همه جای دنیا به راحتی از فضای مجازی استفاده می‌کنیم. هر وقت دل‌مان بخواهد اینستاگرام را باز می‌کنیم و هر وقت هم که دل‌مان نخواست می‌بندیم. ما کاملاً آزادیم از پیام‌رسان‌های داخلی یا خارجی بدون هیچ محدودیتی استفاده کنیم.

مسئولان کشور ما هم مثل همه جای دنیا معتقد به شفافیت مالی و کاری خود هستند. به همین خاطر دست هر فردی که تلاشی در این زمینه انجام می‌دهد را به گرمی می‌فشارند و از او تقدیرهای ویژه‌ای به عمل می‌آورند.

در کشور ما مانند همه‌ی کشورهای دیگر خودروهای لوکس با قیمت عادی وجود دارد. مخصوصاً لندکروز که به وفور در خیابان‌ها دیده می‌شود. مسئولان ما معتقدند تأمین رفاه مردم از همه چیز مهم‌تر است.

حتی جیب خودشان. به همین خاطر اصلاً به فکر منافع و سود نیستند و فقط می‌خواهند مردم خوب بپوشند، خوب بخورند و خودروی خوب سوار شوند.

آزادی بیان به حدی در کشور ما زیاد است که شاید در این زمینه کمی با دنیا متفاوت باشیم و آن‌ها هنوز به ما نرسیده باشند.

خیلی مانده تا به درخواست  نطق اضافه  از نماینده‌ی مردم در مجلس  برسند. این نوع آزادی فقط و فقط در کشورما وجود دارد. هر کسی هم نظری خلاف آن‌چه گفتیم دارد آزاد است بیان کند.

البته این‌که پس از بیان چه افرادی آزاد به انجام چه کارهایی هستند، اطلاعی نداریم. فقط تا همین جا می‌دانیم که آزادیم هر چه می‌خواهیم بگوییم.

با همین چند مثال متوجه می‌شویم که چقدر شبیه به کشورهای دیگریم و تنها تفاوت‌مان همین تعطیلی دو روزه بوده که با درایت مسئولان، در این زمینه هم در حال شبیه شدنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا