کد خبر: 210502135112
جهانروزنامه

آمریکا مجوز پرداخت مالیات در روسیه را تمدید کرد

ترجمه: سلیم حیدری

مجوز جدید همچنین به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد تا مجوزها و گواهی‌نامه‌های مربوط به عملیات روزانه را تا نوامبر (آبان) خریداری کنند.

بر اساس یک مجوز عمومی به روز شده که روز پنجشنبه توسط این وزارتخانه توزیع شد، وزارت خزانه داری ایالات متحده مجوزی را تمدید کرد که به آمریکایی ها اجازه می دهد مالیات، هزینه ها و عوارض واردات در روسیه را بپردازند.

واشنگتن قبلاً یک الزام گزارش دهی را بر اتباع ایالات متحده که در مؤسسات مالی روسیه منافع داشتند، اعمال کرده بود.

در این دستور جدید آمده است: “افراد یا نهادهای آمریکایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت مالکیت یا کنترل هستند، مجاز به پرداخت مالیات، هزینه‌ها یا عوارض واردات و خرید یا دریافت مجوزها، ثبت‌ها یا گواهینامه‌ها هستند.

چنین تراکنش‌هایی معمولاً اتفاق افتاده و برای عملیات روزمره این افراد یا نهادهای آمریکایی در فدراسیون روسیه، تا ساعت ۱۲:۰۱ صبح به وقت استاندارد شرقی، ۸ نوامبر ۲۰۲۳، ضروری هستند.”

مجوز عمومی اشاره می کند که هیچ گونه بدهی به حساب دفاتر یک موسسه مالی ایالات متحده از بانک روسیه، صندوق ثروت ملی یا وزارت دارایی را مجاز نمی داند.

همچنین «هر گونه تراکنش‌هایی که توسط مقررات تحریم‌های فعالیت‌های مضر خارجی روسیه (RuHSR) ممنوع شده باشد، از جمله تراکنش‌های مربوط به هر شخصی که به موجب RuHSR مسدود شده باشد، ممنوع شد، مگر اینکه به طور جداگانه مجوز داده شود.»

این مجوز از ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) به اجرا در می آید و از ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) جایگزین مجوز قبلی می شود.

ایالات متحده بخش های مالی و بانکی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های گسترده اعمال شده به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین هدف قرار داده است.

این اقدامات بر تجارت، صادرات انرژی، سرمایه گذاری، مالی و گردشگری و سایر حوزه های اقتصاد روسیه تأثیر گذاشته است.

آنها همچنین صدها نفر از افراد روسی را در لیست سیاه دیده اند و تقریباً نیمی از ذخایر ارزی خارجی روسیه مسدود شده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا