کد خبر: 240502135467
جهانروزنامه

“وابستگی شدید” به روسیه بر قیمت گاز تاثیر می گذارد

ترجمه: سلیم حیدری

به گفته وزارت اقتصاد، برلین بیش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا به تامین انرژی از مسکو متکی بود.

وزارت اقتصاد در برلین روز دوشنبه هشدار داد که وابستگی قبلی آلمان به گاز طبیعی روسیه همچنان بر این کشور تأثیر می گذارد و قیمت انرژی را افزایش می دهد.

آلمان که تا قبل از سال ۲۰۲۲ برای ۴۰ درصد از تقاضای گاز خود به روسیه متکی بود، یکی از کشورهایی بود که از کاهش عرضه انرژی روسیه در سال گذشته آسیب دید. پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو در پاسخ به درگیری در اوکراین، تحویل کالاها یا به طور قابل توجهی کاهش یافت یا به طور کامل متوقف شد.

وی ادامه داد: “وابستگی شدید به روسیه از نظر عرضه گاز همچنان عامل تاثیر گذاری است. این دقیقاً همان چیزی است که ما در مورد سطح قیمت انرژی نیز مشاهده می کنیم و همچنان قیمت ها بالا است.”

این مقام افزود، دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مشکلات مشابهی را تجربه نکرده اند، زیرا کمتر به انرژی روسیه وابسته بودند.

بنا به گفته وزارت اقتصاد آلمان، انبارهای زیرزمینی آلمان در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد پر است. همزمان، مقامات بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند که زمستان سرد همچنان می‌تواند امنیت انرژی آلمان را تهدید کند. آنها از “اقدامات پیشگیرانه” مانند پمپاژ بیشتر گاز به ذخایر و ساخت پایانه های LNG اضافی برای جلوگیری از بحران در فصل گرمایش آتی خبر داده اند.

هفته گذشته، گروه اپراتورهای ذخیره‌سازی گاز INES آلمان پیش‌بینی کرد که این کشور در سال‌های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد، مگر اینکه زیرساخت‌های سوخت بیشتری را اضافه کند.

سباستین بلشکه، رئیس INES به بلومبرگ گفت: “خطر کمبود گاز در طول دماهای سرد همچنان وجود دارد و تا زمستان ۲۰۲۶/۲۰۲۷ ما را همراهی خواهد کرد مگر اینکه اقدامات زیرساختی بیشتری انجام شود.”

آنتون بارون، نماینده پارلمان آلمان و رهبر حزب راست‌گرای AfD هفته گذشته مدعی شد که گاز روسیه برای اقتصاد آلمان “برکت” بوده است و تاکید کرد که برلین باید واردات آن را با وجود عملیات نظامی روسیه در اوکراین دوباره آغاز کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا