کد خبر: 290502135881
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

نیمی از آمریکایی‌ها می ترسند که هوش مصنوعی مشاغل آنها را بدزدد

ترجمه: سلیم حیدری

اکثر پاسخ دهندگان می گویند که پیشرفت‌های فناوری ممکن است به افزایش بیکاری منجر شود.

بلومبرگ این هفته با استناد به نظرسنجی هریس که از طرف انجمن کارکنان آمریکا (ASA) انجام شد، گزارش داد که تعداد فزآینده ای از کارگران ایالات متحده نگران هستند که توسعه فناوری روزی به قیمت شغل آنها تمام شود.

بر اساس این گزارش، ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان موافق هستند که ماشین ها می توانند به راحتی جای آنها را در محل کار بگیرند. این یک افزایش قابل توجه نسبت به سال ۲۰۱۷ است.

در آن زمان یک نظرسنجی مشابه نشان داد که تنها ۲۷ درصد از کارگران فکر می کردند اتوماسیون، از جمله ربات ها و هوش مصنوعی، می تواند جایگزین آنها شود.

تنها در چند سال کوتاه، نگرش کارگران نسبت به هوش مصنوعی به شدت تغییر کرده است. کارگران برنامه های هوش مصنوعی را چیزی می دانستند که می تواند به کارگران انسانی کمک کند. ریچارد والکویست، مدیر عامل ASA، در توضیح این یافته ها گفت: اکنون، کارگران نگران هستند که هوش مصنوعی بتواند به طور کلی جایگزین آنها شود.

بر اساس این نظرسنجی، کارگران صنعتی احتمال زیادی می دهند که شغلشان با فناوری جایگزین شود، در حالی که کارمندان بخش بهداشت خود را کمتر در معرض خطر قرار می‌بینند.

به نظر می رسد کارگران جوان، سیاه پوستان و اسپانیایی‌ها بیشترین نگرانی را در مورد تغییرات احتمالی در بازار کار به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی دارند، به طوری که تقریباً ۵۵ درصد از نسل Z و نسل هزاره مطمئن هستند که مشاغل آنها می تواند جایگزین شود.

به نظر می‌رسد آمریکایی‌های سفیدپوست کمتر نگران اتوماسیون هستند و کمتر از ۴۰ درصد آنان می‌گویند که ترس‌های اینچنینی دارند. در میان بیبی بومرها، تنها ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که نگران چشم انداز جایگزین شدن بوسیله اتوماسیون هستند.

به طور کلی، حدود ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که “کاملا موافق” یا “تا حدودی موافق” هستند که افزایش اتوماسیون می تواند باعث افزایش بیکاری شود.

با این وجود، طبق یافته ها، اکثر پاسخ دهندگان از همه اقشار، افزایش استفاده از فناوری در محل کار را تا حد زیادی یک چیز خوب می دانند، به طوری که بیش از ۳۰ درصد در حال حاضر از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنند. به نظر می رسد پاسخ دهندگان با سطوح شغلی بالاتر از اتوماسیون در محل کار استقبال بیشتری می کنند.

در حالی که ۶۵ درصد از مدیران ارشد گفتند که این جایگزینی برای کارگران خوب است، فقط ۵۱٪ از کارمندان رده متوسط موافق اتوماسیون بودند.

این نظرسنجی آنلاین در ۲۰ تا ۲۲ ژوئن (۳۰-۳۱ خرداد) بین ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام شد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا