کد خبر: 241002149015
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

ما با هم خیلی فرق داریم آقای صدا و سیما

راضیه حسینی

«آماری از دریافتی مهمانان صدا و سیما: یک میلیارد تومان برای طنزگو، ۵۵۰ میلیون تومان برای بازیگران طنز و ۵۰۰ میلیون برای فوتبالیست.»

بالاخره رسانه‌ی ملی باید با سایر رسانه‌ها متفاوت، و یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر باشد، حالا مهم نیست در میزان واریزی به مهمانان، یا کیفیت، مهم این است که کاری کند تا باقی نتوانند انجام دهند. هر جور حساب کنید این بازیگران طنز، با حجم وسیعی از توانایی در متصل کردن یک سری خزعبل به هم، در هیچ رسانه‌ی دیگری، اعم از داخلی و خارجی نمی‌توانستند این میزان دریافتی داشته باشند. رکوردش دست صدا و سیماست و بس. کاش می‌گفتند دریافتی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی چقدر بوده است؟ بالاخره آن‌ها هم به عنوان مهمان نقش پررنگی ایفا کردند.

این آمار احتمالاً فقط از نظر ما مردم عادی رقم‌های نجومی به حساب می‌آید و برای سازمان وزین صدا و سیما در حد یک تحفه‌ی درویش است. درویشی که کلبه‌اش پنت هاوسی در زعفرانیه است و خرش یک لامبورگینی.

به نظرتان این درویش مهربان، به عوامل همیشه در صحنه‌ی خود چند برگ سبز خواهد داد؟ عواملی که از ظنرگویی تا فحش دهی را ساپورت می‌کنند. طوری توانمندند که هر چه ازشان بخواهی به سرعت انجام می‌دهند. توانایی بستن چشم، و باز کردن دهان را به مدت چندین ساعت دارند و هیچ‌وقت هم خسته نمی‌شوند.

هر چند به زودی متوجه می‌شویم باز هم اشتباه کردیم. تا چند روز آینده جوابی دندان‌شکن از مسئولان صدا و سیما خواهیم شنید و درمی‌یابیم باز هم زود قضاوت کردیم. ما مردم به زود قضاوت کردن عادت داریم. اصلاً متوجه نمی‌شویم هر جایی قاعده و قانون خودش را دارد.

پول‌های میلیاردی در صدا و سیما قانون است و حقوق کارگر زیر ده میلیون تومان در کف جامعه قاعده. ان‌جا با بی‌هنری پول در می‌آورند و این‌جا، زیر خط فقر، هنرمند و نخبه می‌شود راننده‌ی اسنپ. آن‌‌جا در هیاهوی صوت و تصویر، دکورهای پرطمطرق و صداهای مصنوعی، پول‌های واقعی واریز می‌شود، این‌جا در هیاهوی بوق و اگزوز ماشین‌ها، آسمان و زمینی یک دست خاکستری، مردمی هستند که برای به دست آوردن پول هر روز کم و کمتر می‌شوند.

ما با هم خیلی فرق داریم آقای صدا و سیما.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا