کد خبر: 091202153070
اخبار شرکت هااقتصادروزنامهسلامت و رفاهصنعت و معدن

پارک فناوری پردیس برگزار می کند؛ بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث در بهار ۱۴۰۳

نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در نشست خبری گفت :این نمایشگاه که به همت پارک فناوری پردیس برگزار می شود، فرصتی مناسب برای شرکت های فعال و توانمند داخلی و بین المللی برای ارائه جدیدترین دستاوردها و محصولات نوآورانه است.

وی ادامه داد: توسعه فناوری‌های حوزه سلامت در کشور، افزایش قدرت رقابت شرکت های دانش‌بنیان و فناور ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی، توسعه صادرات شرکت های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلامت، تشکیل کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی فناورانه برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی، شبکه‌سازی و اشتراک گذاری تجربیات توسعه فناوری حوزه سلامت تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه حوزه سلامت کشور و همچنین جذب شرکت های فناور خارجی حوزه سلامت برای سرمایه‌گذاری در کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایران هلث است.

صفاری نیا در رابطه با گروه های تخصصی بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث گفت : سیستم های هدایت مرکزی مراکز درمانی، مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی، داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی- پزشکی- چشم پزشکی، لوازم و تجهیزات ارتوپد، داروهای تنفسی، بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تشخیص، تجهیزات هوشمند، امداد پزشکی، مسواک های هوشمند، درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی، تجهیزات پزشکی اطفال، تجهیزات جراحی و اورژانس، سونوگرافی و آندوسکوپی، اپلیکیشن های پزشکی، فناوری و تجهیزات مدیریت بیماری ها، تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی و محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک است.

رییس پارک فناوری پردیس در ادامه حوزه سلامت را یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور و برخوردار از عمق علمی و سهم بازار داخل و جهانی دانست که به دنبال آن بسیاری از مجموعه های دانش بنیان و فناور در کشور شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت و فناوری اطلاعات دو حوزه اصلی و اولویت دار،در این پارک است، شروع فعالیت پارک فناوری پردیس از دهه ۹۰ با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این راستا بیان کرد.

در ادامه این نشست خبری امین رضا خالقیان، دبیر نمایشگاه ایران هلث، نیز از برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره برنامه‌های این نمایشگاه با مسئولین وزارت صمت و وزارت بهداشت خبر داد.

خالقیان گفت : به نظر می‌رسد که با گردهمایی شرکت‌های حوزه سلامت، شبکه‌سازی موثر در این حوزه، بازاریابی و همراهی با شرکت‌های خارجی، بتوانیم نقش موثری را در بخش سلامت کشور داشته باشیم.

وی افزود: تلاش ما این است که محصولات تولیدی داخلی در بازارهای بین‌المللی توسعه یابند. حضور شرکت‌های خارجی، به کسب‌وکارهای فناورانه حوزه سلامت کمک می‌کند تا بتوانند محصولاتشان را ارتقا دهند و حداکثر هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی را شاهد باشیم.

دبیر بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث گفت :تمامی گروه‌هایی که در حوزه صنایع دارویی و پزشکی فعالیت می‌کنند،‌ می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث شرکت کنند.

وی ادامه داد :حضور شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشی در بیش از ۵ هزار متر مربع است.

خالقیان یادآورشد: با وجود از دست دادن بازاریابی خارجی به‌دلیل صدور دیرهنگام مجوزهای نمایشگاه، تلاش می‌کنیم برنامه‌های متنوعی را در ایران‌هلث داشته باشیم.

در این نمایشگاه یک کمیته علمی تشکیل می‌شود و با ایجاد مراکز سلامتی تلاش می‌کنیم نیازهای حوزه سلامت را ارتقا دهیم. همچنین، از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و پزشکی در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.برای رشد و ارتقای این صنعت و برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه با وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری همکاری‌هایی را انجام دادیم. شوراهایی نیز در این حوزه ایجاد شده و با کمک این شوراها بیست‌وپنجمین نمایشگاه ایران‌هلث را برگزار می‌کنیم.

دبیر نمایشگاه ایران هلث به ثبت‌نام در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: از ۴ بهمن‌ماه پیش‌ثبت‌نام نمایشگاه شروع شده و ۴۰۰ شرکت تا روز ۸ اسفند پیش‌ ثبت‌نام خود را ادامه دادند.

خالقیان خاطر نشان کرد:یکی از سالن‌های نمایشگاه ایران‌هلث به استارتاپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری اختصاص می‌یابد چون زیست‌بوم نوآوری حوزه سلامت در حال توسعه است. ما مشابه این اقدام برای رشد و معرفی زیست‌بوم استارتاپی را در اینوتکس تجربه کردیم و سعی داریم به شرکت‌های استارتاپی حوزه سلامت کمک کنیم که محصولاتشان را در معرض دید بگذارند و به بهترین وجه معرفی شوند.

شایان ذکر است بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا