کد خبر: 290303163229
روزنامهعصر انقراض (طنز)

شمع و مردم و مسئولان

تأثیر اولین مناظره در افزایش مصرف برق

راضیه حسینی

مدیرعامل توانیر: آغاز پخش دور نخست مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مصرف برق کشور را ۷۰۰ مگاوات افزایش داد.

با این حساب دومین مناظره ممکن است مصرف برق را ۱۴۰۰ مگاوات افزایش دهد. البته مردم مقصر نیستند. تنور انتخابات و مناظره به حدی داغ است که این گرما به منازل مردم رسیده و همگی مجبور شده‌اند کولرها را روشن کنند. شاید هم تلویزیون‌ها از شدت هیجان مناظرات، دچار نوعی گسیختگی شدند و مصرف‌شان بالا رفت. هنوز دقیق نمی‌دانیم چه اتفاقی باعث بالا رفتن مصرف برق شد، ولی هر چه که هست ارتباط مستقیم با جذابیت مناظرات دارد.

پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که مجدداً این اتفاق رخ ندهد و کشور دچار بحران مصرف برق نشود، مناظرۀ بعدی را از تلویزیون پخش نکنید. می‌توانید رادیو را امتحان کنید. شاید رسانۀ صوتی شور و حرارت کمتری تولید کند. حتی می‌توانید مناظره در فضای باز را هم امتحان کنید.

نامزدهای عزیز در مکانی عمومی جمع شوند، مردم هم دور آن‌ها حلقه بزنند و از نزدیک شاهد مناظرات باشند. برای صرفه‌جویی در مصرف برق، نامزدها و مردم می‌توانند با خودشان یک شمع بیاورند و در فضایی رمانتیک و جذاب مناظرات پیگیری شود. اتفاقاً این فضا با صحبت‌های نامزدها هم بسیار هم‌خوانی دارد. این روزها طوری به فکر ما مردم‌اند و همۀ دغدغه‌شان بهبود وضعیت ما شده است که واقعاً گاهی از شدت این دلسوزی اشک‌مان درمی‌آید.

دل‌مان می‌خواهد یک گرامافون دستی داشتیم، صفحۀ بنان را می‌گذاشتیم و روی صندلی‌هایی که فقط توی فیلم‌ها دیده‌ایم، از این‌ها که به عقب و جلو می‌رود، می‌نشستیم و به مناظرات گوش می‌کردیم. راستش را بخواهید هرگز فکر نمی‌کردیم این‌قدر برای مسئولان مهم باشیم. هرگز حتی تصورش را هم نمی‌کردیم که سر ما دعوا باشد!

کاش مناظرات تمام نمی‌شد و لااقل چند ماهی ادامه داشت. دل‌مان برای این دوست‌داشتن‌ها تنگ می‌شود. می‌خواهیم وقتی مناظرات در جریان است شمع‌ها را در دست بگیریم و مدل کنسرت‌های چندصدهزارنفری به چپ و راست ببریم. در انتهای مناظره هم‌ چشمان خود را ببندیم، یک آرزو کنیم و… فوت. شمع که خاموش شد دل‌مان خوش شود که حتماً به آرزوی خود می‌رسیم. ما مردمی هستیم که سرمان برود دل‌خوشی‌های‌مان نمی‌رود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا