کد خبر: 040603170807
روزنامهعصر انقراض (طنز)

خواب دیده‌ایم؛ خیر است

سقوط قیمت داگز، نات کوین و TON پس از انتشار خبر دستگیری مالک تلگرام

راضیه حسینی

درست است که مالک تلگرام دستگیر شده و قیمت ارزهای دیجیتال در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند، اما این دلیل نمی‌شود برخی از هم‌وطنان ما از همستر دست بکشند. آنها طوری با جدیت مشغول به کارند که مطمئنیم اگر در زمان جویندگان طلا بودند، یک معدن از طلا پیدا می‌کردند.

برخی دیگر از هم‌وطنان تصور کرده‌اند پاول دوروف در پیامی محرمانه و خیلی در گوشی، فقط به آنها اعلام کرده که دستگیر شده و تأکید کرده است هیچ‌کس از موضوع خبردار نشود و به‌محض این‌که پیام را دریافت کردند آن را بسوزانند.

این افراد سریع دست‌به‌کار شدند و در دیوار آگهی فروش همستر خود را منتشر کردند. با نازل‌ترین قیمت و بهترین شرایط! احتمالاً در حال حاضر به این فکر می‌کنند که آگهی را جای دیگری هم منتشر کنند، شاید دیوار دیگر از دورافتاده و مردم خیلی به آگهی‌های آن توجه نمی‌کنند، وگرنه امکان ندارد موقعیت به این خوبی را از دست بدهند!

همان‌طور که خیلی از رکوردهای همستر در دست ما ایرانیان است و بس، به‌زودی رکورد ول‌نکن‌ترین افراد در همستر هم به ما خواهد رسید. به تیتر خبرها راه پیدا می‌کنیم و می‌گویند: «مردم ایران با وجود شایعاتی که در مورد ورشکستگی همستر وجود داشت و همین‌طور بعد از دستگیری مالک تلگرام باز هم در حال خرید سکه و پروفیت هستند و قرار نیست بی‌خیال شوند.»

ما هنوز در مرحلۀ انکار قرار داریم و تجربه ثابت کرده است این مرحله یکی از طولانی‌ترین مراحل رسیدن به واقعیت بین ما ایرانی‌هاست. حاضریم سال‌ها، و گاهی قرن‌ها بگذرد و در حالت انکار قرار بگیریم؛ چون به نفع‌مان است.

البته ما که خودمان از اول بلد نبودیم و نمی‌دانستیم مرحله‌ای به نام انکار وجود دارد. بعضی از مسئولان یادمان دادند. وقتی ملت هرچه فقیرتر شدند مسئولان گفتند اوضاع در حال بهترشدن است. وقتی قطار کشور با سرعت در حال برگشت به عقب بود، مسئولان گفتند خطای دید است.

ما هرگز به عقب برنمی‌گردیم! وقتی جنگل‌ها آتش گرفت، درختان از بیخ کنده شد و پرندگان فرار کردند، مسئولان گفتند خواب دیده‌ایم، خیر است انشاء… تعبیرش رونق کشور و سرسبزی شهرهاست!

ما هم یاد گرفتیم وقتی می‌گویند مالک تلگرام را گرفته‌اند، بگوییم، ما که باور نمی‌کنیم. بی‌خودی شلوغش کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا